بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۹۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی از محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی خبر داد.
تدبیر24»محمدجواد تقوایی در هفدهمین جلسه ماهانه معاونین و مدیران شرکتهای هواپیمایی با معاونت استاندارد پرواز و مدیران ذیربط این سازمان، ضمن اعلام این خبر گفت: در حال بررسی و تدوین مقررات جدیدی جهت ایجاد محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی هستیم چرا که تنوع تایپ می تواند مشکلات بسیاری در ساختار مدیریتی و تامین ایمنی و کیفیت شرکت های هواپیمایی ایجاد کرده و فرآیندهای مهندسی و تعمیرات، لجستیک و تضمین مرغوبیت و بازرگانی شرکت هواپیمایی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ضمن اشاره به خطرات و مشکلات تنوع تایپ هواپیما گفت: بعضاً مشاهده می شود شرکتی ٨ فروند هواپیما دارد از ٥ تایپ متفاوت، که خود معضل بزرگیست. در این خصوص در صدد هستیم که براساس دستورالعمل جدید تنوع تایپ را متناسب با تعداد ناوگان یک شرکت محدود کنیم. بدین ترتیب شرکت های هواپیمایی فعال و در شرف تاسیس باید در روند برنامه ریزی فعالیت های و توسعه ناوگان خود به این مهم توجه داشته باشند.

تقوایی از معلق شدن مجوز بهره برداری خطوط هواپیمایی در صورت عدم اثربخشی نظام کیفی و ایمنی آنها خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران کیفی و ایمنی گفت: در برخی موارد شاهدیم که به موضوع ایمنی و تضمین مرغوبیت در خطوط هوایی توجه شایسته نمی شود و مدیران کیفی و ایمنی باید به عنوان بازوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی باشند و بهبود مستمر در سیستم کیفی مشخص کننده وضعیت خط هوایی خواهد بود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت عدم اثربخشی سیستم تضمین مرغوبیت و ایمنی، یافته سطح١ به شرکت هواپیمایی گرفته شده و بلافاصله عملیات پروازی آن متوقف و تعلیق خواهد شد.

سپس مجید حسنلو - قائم مقام معاون استاندارد پرواز - در خصوص اهمیت نظام ایمنی و تضمین کیفیت مطابق مقررات CAO.IRI AIR OPS توضیحاتی را ارائه داد و بر سطح١ بودن یافته ی عدم اثربخشی نظام کیفی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه یافته سطح١ به این مفهوم است که هر عدم تطابق جدی با مقررات که حتما ایمنی پرواز را به خطر می اندازد و مطمئناً ریسک خطر آن در سطح غیر قابل قبول است، افزود: هر شرکتی که تضمین مرغوبیت (کیفی) آن تأثیرگذار و بهبود پذیر نباشد، مشمول یافته سطح١ است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها