بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۹۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: انتظار داشتیم پیش از اینها وزیر علوم مشغول به کار شود؛ حالا با شروع سال تحصیلی مهم است تا هرچه سریع‌تر وزیر آتی علوم معرفی شود.
تدبیر24»غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لازمه رسیدن به توسعه پایدار، داشتن دانشگاه‌های فعال، نو آور، پویا و تحول گراست.

وی ادامه داد: قطعا برای داشتن چنین دانشگاهی باید در راس مدیریت آن که همان وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری است، وزیری حضور پیدا کند که ویژگی‌های لازم را داشته باشد. در واقع وزیری پویا، فعال و توانمند می‌تواند ما را به این جایگاه برساند.

انصاری یادآور شد: متاسفانه دولت یازدهم در شروع کارش برای انتخاب یک وزیر علوم کار آمد با چالش‌های جدی روبه‌رو بود، انتظار داشتیم با توجه به تحولی که در سال ۹۴ در مجلس شورای اسلامی بوجود آمد، دولت جدید با توجه با شعارهای طرح شده توسط ریاست محترم جمهور و با توجه به خواست عمومی دانشجویان، دانشگاهیان و اساتید از این فضای ایجاد شده استفاده کند و وزارت علومی کارآمد شکل دهد؛ اما در نهایت شاهد بودیم که در شروع دولت دوازدهم وزیر علوم معرفی نشد.

وی افزود: دولت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید باید در معرفی وزیر علوم، جدیت و سرعت بیش‌تری به خرج دهد و هرچه سریع‌تر برای معرفی وزیر جدید به مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

انصاری تصریح کرد: به نظر من وزیر پیشنهادی باید دارای چند شاخصه باشد؛ اول آنکه جسارت لازم برای تحول‌خواهی و خود اتکایی در دانشگاه را داشته باشد.
دوم آنکه باید برنامه تحول محور داشته باشد، مهم است که در کارنامه وزیر معرفی شده سابقه لازم در این زمینه وجود داشته باشد.

وی در همین راستا گفت: سومین ویژگی اعتقاد به تکثرگرایی سیاسی در دانشگاه‌ها و حاکمیت بخشی و اجازه حرکت پویا به همه اندیشه‌های موجود در سطح دانشگاه‌ها چه دانشجویان و چه هیئت علمی است؛ باید شرایط برای فعالیت همه دانشگاهیان فراهم شود.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: از سوی دیگر وزیر علوم  باید قانونمدار و قانونمند باشد و اصول قانونی را بر امیال و تعلقات سیاسی ارجح بداند. وزیر علوم آتی باید تلاش کند دانشگاهی شجاع داشته باشیم که بتواند مقابل کژی‌ها با نسل پویا دانش‌جویان با انگیزه و اساتید مقابله کند.

انصاری گفت: بنابراین وزیر آینده باید با فضای دانشگاهی آشنایی داشته باشد؛ باید دغدغه جنبش دانشجویی داشته باشد حتی باید سوابق دوران دانشجویی‌اش را هم مد نظر قرار داد. ایشان باید تلاش کند زمینه تحلیل و بحث در جوامع دانشگاهی ایجاد شود.

وی سپس گفت: باید شاهد کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کردند باشیم؛ وزیر آتی باید شجاعت، جسارت و تحول گرایی را داشته باشد و مقابل رفتارهای فراقانونی در چارچوب قانون ایستادگی کند.

انصاری در پایان گفت: امیدواریم حفظ شأن اساتید، توجه و بها دادن به نسل جوان را در زمان مدیریت او ببینیم. وزیر علوم آینده باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشد تا دانشگاه بتواند نیروهای توانمند تربیت کند و باوجود آنها فضا برای توسعه تمام عیار کشور و نظاممان مهیا شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها