بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۹۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
معاون آموزشی وزارت بهداشت از احتمال بازنگری در برخی بسته‌های سند تحول آموزش خبرداد و گفت: تلاش بر این است که حوزه آموزش ضمن پاسخگویی بیشتر به نیازهای حوزه سلامت در جهت ارتقاء و گسترش آموزش پزشکی نوین متناسب با جایگاه کشور ما در منطقه ادامه مسیر دهد.

تدبیر24»دکتر باقر لاریجانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه مدیران در تمامی سطوح ذخایر کشور هستند و تجربه مدیریتی ایشان گنجینه ارزشمندی است که باید از آن بهره برداری شود گفت: همانطور که طی 3 سال گذشته نیز اتفاق افتاد در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت سعی می شود از تجربیات تمامی مدیران فعلی و گذشته این حوزه به نحوی بهره‌برداری شود و در دولت دوازدهم نیز ضمن استفاده از تمامی مدیران فعلی حوزه آموزش سعی می‌شود از اساتید محترم در دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در این زمینه تجربیاتی دارند و در اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیز می‌توانند کمک کنند، استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص ساماندهی وضعیت آزمون‌های این وزارتخانه گفت: در تمامی دوره‌های مدیریتی تدابیری برای ارتقاء و حفظ امنیت آزمون ها اتخاذ شده و این مهم در قالب برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به صورت ویژه‌ای مدنظر قرار گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: طی تحولاتی که در آزمون‌ها رخ داده امروز بسیاری از آزمون‌ها با همکاری دبیرخانه های مناطق آمایشی برگزار می شود و این امر باعث شده ضمن اجتناب از ترددهای بی مورد و ایجاد امکان برای افراد که بتوانند در منطقه نزدیک محل سکونت و تحصیل خود در آزمون شرکت کنند، مکانیزم پاسخگویی نیز ساده‌تر شود.

وی افزود: در اقدام دیگری در همین زمینه، برخی آزمون‌ها هم به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که در برنامه آتی این امر به بسیاری از آزمون‌ها تسری می‌یابد و با فراهم شدن زیرساخت های لازم بسیاری از آزمون ها به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

بعضی رفتارها و تخلفاتی که رخ می‌دهد در شأن جامعه پزشکی کشور نیست

لاریجانی تاکید کرد: تحولات زیربنایی مرکز سنجش، بالا بردن تدابیر امنیتی و شفافیت در برگزاری آزمون ها نیز موضوع دیگری است که باعث شده آزمون ها در صحت و امنیت بیشتری برگزار شود و چالش ها طی 3 سال گذشته بسیار کمتر شده است و البته ذکر این نکته لازم است که در هر آزمونی عده ای که موفق به کسب نمره نمی شوند اعتراض می کنند و متاسفانه بعضا رفتارها و تخلفاتی رخ می دهد که در شأن جامعه پزشکی کشور نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه ای برای مستقل شدن مرکز سنجش و آموزش پزشکی و تجمیع دبیرخانه های حوزه معاونت آموزشی وجود دراد یا خیر گفت: حوزه آموزش علوم پزشکی کشور حوزه ای یکپارچه است و ادغام نظام آموزش در سیستم ارائه خدمات نیز فرصتی برای ارتقای کیفیت آموزش و همچنین هماهنگ کردن آموزش با نیازهای نظام سلامت است.

لاریجانی بیان کرد: آزمون های علوم پزشکی به منزله ورودی حوزه آموزش است و مباحث مختلفی درخصوص این آزمون ها مطرح است که همکاری مرکز سنجش آموزش پزشکی با دبیرخانه‌های حوزه معاونت آموزشی را الزامی می‌کند و در این راستا برای ارتقاء همه حوزه های آموزش از جمله مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش خواهد شد.

وی در رابطه با رویکرد طرح تحول آموزش در سال‌های آتی اظهار کرد: طی 3 سال گذشته که اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی آغاز شد و در کنار اقداماتی که صورت گرفت و نتایج آن نیز مشهود است، تمرکز بر روی فرهنگ سازی و نهادینه کردن مباحث تحول در بدنه آموزش علوم پزشکی کشور بود و این امر به خوبی میسر شد.

آغاز اجرای بسته های طرح تحول در بسیاری از دانشگاه‌ها 

لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه اعضای هیات علمی مشارکت خوبی در اجرای بسته های طرح تحول آموزش دارند و مسئولین ارشد دانشگاه ها نیز توجه بیشتری به حوزه آموزش می‌کنند و اجرای آن نیز در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شروع شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: استقرار بسته‌های طرح تحول آموزش از برنامه های 4 سال آتی در حوزه آموزش است و با تجاربی که در این 3 سال کسب شد، بازنگری‌هایی در بسته‌ها بر مبنای نیازهایی که از سوی مجریان احساس می شود صورت می‌گیرد و تلاش بر این است که حوزه آموزش ضمن پاسخگویی بیشتر به نیازهای حوزه سلامت در جهت ارتقاء و گسترش آموزش پزشکی نوین متناسب با جایگاه کشور ما در منطقه ادامه مسیر دهد.

لاریجانی با اشاره به  نیازها و ضرورت های معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای 4 سال آتی در حوزه آموزش تاکید کرد: همانطور که قبلا گفته شد، طی 3 سال گذشته مشارکت دست اندرکاران حوزه آموزش برای ارتقای این حوزه به خوبی جلب شده و اجرای برنامه ها نیز کاملا شروع شده و در این مدت برخی از زیرساخت های حوزه آموزش پایه ریزی شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان با اشاره به اینکه درگیری حوزه آموزش با مسائل روزمره و محدودیت های جدی سرعت تحول و نوآوری و افق های بلند در آموزش را محدودتر می‌کند، تاکید کرد: لازم است تا نهادهای بالادستی حمایت بیشتری از حوزه آموزش علوم پزشکی داشته باشند البته تلاش هایی برای این امر در دولت یازدهم صورت گرفت.

برچسب ها: تدبیر24 ، بازنگری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها