بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
یک منتقد سینما با انتقاد از مداحی‌ها و برنامه‌های مذهبی تلویزیون، گفت: برنامه‌ها، مداحی‌ها و سخنرانی‌ها در همان فضای تکراری از تلویزیون پخش می‌شوند تا فقط آنتن تلویزیون را پر کنند.

تدبیر24»طهماسب صلح‌جو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تکراری بودن برنامه‌های مذهبی بیان کرد: شاید  تصور این است که در دهه محرم مردم برای عزاداری به هیأت‌ها و تکایا می‌روند و فرصتی برای تماشای تلویزیون ندارند. تلویزیون، مدیر و برنامه‌ریز دارد و در نهایت خودشان برای تولید و پخش برنامه‌ها تصمیم می‌گیرند و کاری که می‌توانند را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه محتوای سریال‌ها و برنامه‌ها تکراری است، اظهار کرد:  فکر نمی‌کنم برای محتوای جدید در سریال و برنامه‌ها جایی وجود داشته باشد. محتوای سریال‌ها و برنامه‌های مناسبتی را چه تغییری می‌توان داد؟ در واقع شکل و فرم می‌تواند محتوا را جدید جلوه دهد. وقتی فیلم و سریالی با شکل جدید ساخته می‌شود، محتوا با اینکه تکراری است اما تازه به نظر می‌رسد. ما محتوا را از روی قصد تغییر نمی‌دهیم بلکه محتوا از درون فرم یا شکل متولد می‌شود.

این منتقد سینما ادامه داد: وقتی شکل برنامه‌ها و سریال‌ها تکراری‌اند طبیعی است که محتوا هم تکرار می‌شود. برنامه مطلبی را به بیننده ارائه می‌دهد که بیننده بیشتر از برنامه از آن مطلب اطلاع دارد. بنابراین مخاطب دوست دارد مطلبی را که می‌داند در قالب، فضا و شکل جدیدتری ببیند. ایجاد شکل جدید در برنامه‌های تلویزیونی ما بسیار کم رخ می‌دهد.

صلح‌جو با اشاره به ویژگی یک برنامه جذاب گفت: بیینده از طریق تحول و نوآوری در فرم و شکل برنامه، جذب آن می‌شود. تحول در شکل بیان و اجرا می‌تواند در برنامه جذابیت ایجاد کند بنابراین باید نوآوری در برنامه‌ها وجود داشته باشد. ما در زندگی روزمره خود هم جذب شکل و فرم جدید می‌شویم.

این منتقد سینما اضافه کرد: تکراری بودن شکل و فرم برنامه‌ها آزاردهنده است اگر تلویزیون نتواند در شکل تغییر ایجاد کند برنامه‌ها خود به خود آزاردهنده و کسل‌کننده می‌شوند.

او با بیان اینکه گاهی جلوه‌هایی از خلاقیت در شکل برنامه‌های تلویزیون دیده می‌شود، اظهار کرد: گاهی خلاقیت در شکل برنامه‌ها وجود دارد اما همان هم دچار تکرار می‌شود. در برنامه‌سازی خلاقیت وجود ندارد به دلیل اینکه برنامه‌سازان فقط به محتوا فکر می‌کنند اما به این مساله که محتوا را چگونه بیان کنند تا جذاب و تازه به نظر برسد، فکر نمی‌کنند.

این منتقد سینما اضافه کرد: برنامه‌های مذهبی هم درباره محرم، امامان و خوبی‌ها صحبت می‌کنند اما به دلیل تکراری بودن شکل، جذابیتی وجود ندارد.

طهماسب صلح‌جو در پایان با اشاره به کمبود بودجه تلویزیون برای ساخت سریال‌هایی که هزینه‌بر هستند، بیان کرد: تلویزیون امکانات مالی برای تولید پروژه‌های هزینه‌بر را ندارد. زمان زیادی برای تولید سریال «مختارنامه» صرف شد و  برای آن زحمت کشیدند. اگر تلویزیون بخواهد  برای ایام مناسبتی باز هم سریال‌هایی مانند «مختارنامه» بسازد، امکانات، شرایط و مدیریت تلویزیون این فرصت را ایجاد نمی‌کند و کار تازه‌ای انجام نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها