بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۹۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
در یک رتبه‌بندی بین‌المللی مربوط به ۱۰۰ شهر مختلف جهان مشخص شد که کلکته در هند، نامناسب‌ترین و دوسلدورف در آلمان مناسب‌ترین شهر برای رانندگان هستند.
تدبیر24»این بررسی توسط یک کمپانی آلمانی انجام شده و نتایج آن بر اساس ارزیابی مقیاس‌هایی چون سطح ترافیک محلی، میانگین هزینه پارکینگ و سوخت، متوسط سرعت در جاده، سطح آلودگی هوا، تعداد سوانح جاده‌ای و کیفیت جاده‌ها به دست آمده است.

در این رتبه‌بندی جهانی شهر دوسلدورف در بالای فهرست مناسبترین مناطق شهری برای رانندگان قرار گرفته که در میان امتیازهای مختلفِ آن برای کسب این جایگاه می‌توان به این مورد اشاره کرد که بزرگراه‌های آن تنها ۲۰ درصد مواقع پرازدحام است در حالیکه در کلکته مسیرهای ارتباطی در ۶۹ درصد مواقع پُرترافیک هستند.

طبق مطالعه انجام گرفته همچنین از جمله شهرهایی که دارای بالاترین تعداد رانندگان عصبی و خشمگین هستند می‌توان به بوردو در فرانسه و هلسینکی در فنلاند اشاره کرد. در حالیکه آرام‌ترین شهرها از این نظر سن پترزبورگ در روسیه و بوگوتا در کلمبیا هستند.

همچنین در فهرست ۲۰ شهر اول مطلوب برای رانندگان، شش شهر به آلمان اختصاص دارد در حالی که ایالات متحده تنها با یک شهرِ سیاتل در ایالت واشنگتن توانسته در فهرست ۲۰ شهر مناسب برای رانندگان جایی برای خود باز کند.

به گفته کارشناسان برنامه ریزی ضعیف‌ شهری و کمبود آموزش‌های شهری می‌تواند رانندگی را به استرس‌زاترین تجربه فرد در طول روز تبدیل کند.

به گزارش فوربز، شهرهای دوسلدورف در آلمان، دوبی در امارات، زوریخ در سوئیس، توکیو در ژاپن و بازل در سوئیس در پنج رتبه اول بهترین شهرهای دنیا برای رانندگان قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر کلکته در هند، کراچی در پاکستان، لاگوس در نیجریه، اولان باتور در مغولستان و بمبئی در هند در این رتبه‌بندی جزو نامناسب‌ترین شهرهای جهان برای رانندگان معرفی شده‌اند.

نکته قابل توجه این است که بر اساس این رتبه بندی از ۱۰ شهر نخست نامناسب برای رانندگی سه شهر فقط به کشور هند اختصاص دارند که شامل کلکته، بمبئی و بانگلور هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها