بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۹۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
فهرست امن‌ترین شهرهای جهان منتشر شد.
مجله اکونومیست بر اساس شاخص‌ شهرهای امن فهرستی از شهرهای امن جهان را منتشر کرده که چهار شهر شرق آسیایی و سه شهر اروپایی جزء ۱۰ رتبه برتر قرار گرفته‌اند و سه شهر توکیو، سنگاپور و اوساکا در سه رتبه نخست جای گرفته‌اند.

همچنین هفت شهر تورنتو، ملبورن، آمستردام، سیدنی، استکهلم، هنگ کنگ و زوریخ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این در این فهرست تنها سه شهر آمریکا – سان فرانسیسکو، لس آنجس و شیکاگو در ۲۰ رتبه نخست جای گرفته‌اند.

این مطالعه که روی ۶۰ کلانشهر اصلی و بر اساس ۴۹ فاکتور از جمله خدمات درمانی، زیر ساخت‌، تهدیدات سایبری و امنیت شخصی بدست آمده نشان دهنده اختلاف بین جهان در حال توسعه سریع شهری و جهان توسعه یافته راکد است.

به گزارش مجله تایم، همچنین در رتبه‌های پایین این فهرست شهرهای هوشی مین، داکا، جاکارتا، یانگون و کراچی قرار گرفته که آلودگی و بالا بودن جمعیت از مشکلات عمده آنها به حساب می‌آید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها