بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۹۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
رئیس ستاد اربعین استان همدان از پیش‌بینی تردد دو میلیون و 500 هزار زائر اربعین حسینی از استان همدان خبر داد و گفت: استان باید آمادگی پذیرایی از یک میلیون و 500 هزار را داشته باشد.
تدبیر24»محمدابراهیم الهی‌تبار سه‌شنبه 25 مهرماه در ستاد اربعین حسینی استان همدان، بیان کرد: در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی باید از تمام ظرفیت‌ها به ویزه ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی بهره ببریم.

وی ورود رسانه‌های استان را در بحث ویزای اربعین ضروری دانست و ادامه داد: تمامی زائرانی که ویزا دریافت کرده‌، بیمه شده‌اند و این بیمه در داخل کربلا و از 20 کیلومتری مرز ایران در مسیرهای رفت و برگشت زائران را پوشش می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر معرفی استان در مسیر اربعین، خاطرنشان کرد: مسافرانی که وارد استان می‌شوند، می‌توانند از غرفه‌های صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی استان بازدید کنند.

وی اضافه کرد: تمامی برنامه‌ها و تصمیماتی که در ستادهای مردمی در سطح استان گرفته می‌شود باید با هماهنگی فرمانداران شهرها باشد چرا که مسئولیت ستادهای مردمی و موکب‌ها با فرمانداران است.

الهی‌تبار با بیان اینکه باید متولی هر موکب مشخص و نسبت به آن تعهد و تضمین کافی را به ستاد دهد، اظهار کرد: در مراسم تاسوعا و عاشورای امسال تمام متولیان ایستگاه صلواتی مشخص بود و به کسانی‌که تعهد ندادند اجازه برپایی ایستگاه صلواتی داده نشد.

رئیس ستاد اربعین استان همدان افزود: انتظار تردد و حضور دو میلیون و 500 هزار زائر را در اربعین امسال داریم و استان باید آمادگی پذیرایی از یک میلیون و 500 هزار نفر را داشته باشد.

الهی‌تبار بیان کرد: مجموعه موکب‌های استان در خارج از کشور 11 موکب است که از این میان 10 موکب در کربلا و یک موکب در نجف استقرار خواهد داشت و به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: محل اسکان‌های اضطراری، مساجد و حسینیه‌ها و موکب‌ها جانمایی شده است و امنیت آنها نیز توسط نیروی انتظامی تأمین خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین استان همدان اضافه کرد: در این همایش بزرگ پیاده‌روی هر زائر علاوه بر اینکه باید معرف فرهنگ کشور خود باشد، باید به فرهنگ و مقررات کشور میزبان نیز احترام بگذارد.

الهی‌تبار با بیان اینکه برای اربعین به آمادگی بالای 85 درصد رسیده‌ایم، تصریح کرد: تمامی موکب‌ها با آمادگی کامل منتظر اجازه ورود به کشور عراق هستند تا آغاز به خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) کنند.

وی اضافه کرد: 23 هزار نفر محل برای اسکان اضطراری زائران شناسایی و تمام تجهیزات از جمله پتو و چادر تأمین و تکمیل شده است.

رئیس ستاد اربعین استان همدان اخذ ویزا را برای زائران ضروری دانست، اظهار کرد: امسال با توجه به تأکید امنیت ملی هیچ فردی بدون ویزا نمی‌تواند از 10 کیلومتری وارد مرز مهران شود و توسط گشت بررسی می‌شود.

رئیس کمیته زیرساخت و خدمات شهری ستاد اربعین استان همدان نیز گفت: امسال 6 استان در کشور از جمله همدان معین استان کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به زائران هستند و امکاناتی از جمله 30 دستگاه اتوبوس به این استان اعزام شده است.

علیمردان طالبی ادامه داد: اربعین امسال تمهیدات جدیدی دیده‌اند تا افراد خود وارد مرز نشوند بلکه با اتوبوس به مرز انتقال داده می‌شوند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان نیز بیان کرد: از روز سه آبان‌ماه اورژانس استان در مرز خسروی حضور خواهد داشت.

حبیب معصومی با بیان اینکه اورژانس فقط در داخل ایران مأموریت رسیدگی به زائران را دارد، ادامه داد: آمادگی این را داریم اگر در خارج از کشور مشکلی پیش بیایید و درخواست نیرو شود، به سرعت به محل حادثه اعزام شویم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان خاطرنشان کرد: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی باید از سلامت و بهداشت موادغذایی که عرضه می‌کنند، اطمینان حاصل فرمایند.

وی افزود: هرچه تعداد موکب‌ها کمتر و در مرکز شهر باشند از لحاظ نظارت بر موادغذایی و استقرار اورژانس این ستاد کار خود را بهتر انجام خواهد داد.

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان همدان نیز گفت: جایگاه تخصصی سوخت برای کاروان‌ها درنظر گرفته شده تا بدون نوبت سوخت‌گیری انجام دهند همچنین بازدید و بررسی جایگاه‌های سوخت آغاز شده تا تمام مشکلات برطرف شود.

محمد رودباری اعلام کرد: گیت‌های مخصوص بازرسی برای کاروان‌ها درنظر گرفته شده تا بتوانند بدون پرداخت عوارضی از آزادراه‌ها عبور کنند و اتوبوس‌ها نیز بدون معاینه فنی اجازه حرکت ندارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها