بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
شهر تهران با مشکلات فراوانی مواجه است. به طور مثال در جنوب شهر فرونشست حدود 36 سانتیمتری زمین ثبت شده یا آلودگی شهر در سال‌های اخیر، مردم تهران را می‌آزارد و برخی بافت‌های فرسوده مانند پلاسکو (از جمله 50 درصد مدارس و تعدادی از بیمارستان‌ها) در خطر فروریختن است.
تدبیر24»حضور معتادان متجاهر، کودکان کار، کارتن خوابی و از همه مهم‌تر حاشیه نشینی چالش‌ها و آسیب‌هایی اجتماعی در سطح شهر هستند. باتوجه به مشکلات بسیاری که شهر تهران با آن مواجه است، می‌توان از حضور زنان در سطوح ارشد شهرداری بیشتر استفاده کرد. انتخاب خانم فاطمه راکعی به عنوان یکی از بانوان توانمند و با تجربه عرصه سیاست کشور، در پست مشاور شهردار تهران موجب دلگرمی است. وی نماینده مردم در مجلس ششم بوده و با توجه به تخصص خود به صورت بالقوه می‌تواند در حوزه‌های مدیریت شهری، فرهنگی و علمی فعالیت کند. امید است این حضور موجب ایجاد اثرات مثبتی در حوزه‌های فرهنگی و نقش بانوان در مدیریت شهر تهران شود. خود آقای محمدعلی نجفی در جلسه‌ای که داشتیم اعلام ‌کرد، شهر تهران چهره‌ای مردانه دارد و طبعا تغییر این چهره و بهره مندی از توانایی 50 درصد جامعه موجب بهبود شرایط خواهد بود. به طور نمونه نقش زنان می‌تواند بر فضای شهری به ویژه در حوزه‌های مرتبط با معاونت فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد و آقای نجفی باید از نیروهای توانمند و متخصص در حوزه بانوان بیشتر استفاده کند. مدیریت بانوان ویژگی‌های متمایزی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها پاکدستی است. کمتر به مواردی از فساد مالی برمی‌خوریم که بانوان در مورد آن تحت اتهام باشند. همچنین خانم‌ها در مدیریت خود حتی با وجود مسئولیت‌های مادری و همسری وقت‌گذار هستند و در امور محوله دقتی مثال‌زدنی از خود نشان می‌دهند. بانوان در دوران انقلاب و دفاع مقدس در راه این کشور فداکاری های بسیاری داشتند و در طی سال های پس از انقلاب تمایل به حضور خود در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی مانند انتخابات را به خوبی ثابت کرده‌اند و اکنون باید به آنها برای حضور در پست‌های بزرگ اعتماد شود. برخی مطرح می‌کنند که چرا بر حضور صرف زنان اصرار می‌شود اما تاکید ما بر بهره مندی از این منبع انسانی در کشور است که در سال‌های پیش به دلایل اشتباه کنار گذاشته شده است. حضور در همه عرصه‌ها حق مسلم بانوان است و با توجه به عدم معرفی وزیر زن از سوی آقای روحانی امید است در سطوح عالی شهرداری این خلا تا حدی جبران شود.


فریده اولادقباد، نماینده مجلس
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها