بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۹۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
فرماندار رامسر گفت: وضعیت کنونی دپوی زباله در رامسر مناسب نیست.

تدبیر24»محمد آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مشکل زباله در استان‌های شمالی به سال‌های گذشته بر می گردد، اظهارکرد: در رامسر در سال ۱۳۷۷ محل دپوی زباله ساحل دریا بود که موجب معضل‌های زیست محیطی برای مردم و آلودگی آب دریا شده بود.

وی تصریح کرد: با تصمیم مسئولان شهرستانی زباله به کلاکولی جواهرده حمل می شود و ساماندهی ورودی زباله و سایت در نظر گرفته شده با یکدیگر همخوانی ندارد.

فرماندار رامسر خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تصمیماتی در جهت احداث کارخانه زباله سوز کمپوست و تفکیک زباله از مبدا انجام شد و در بخش تفکیک زباله از مبدا در مناطقی از حوزه شهری در حال انجام است.

آزاد با اشاره به اینکه روزانه باید ۳۰۰ تن زباله تامین تا روند کار کارخانه زباله سوز اجرایی شود، گفت: در این شهر حداکثر زباله در ایام تعطیلات که بیشترین حجم را دارد روزانه به ۱۰۰ تن می رسد و ۲۰۰ تن زباله کم باید از شهرهای همجوار تامین کرد.

وی خاطرنشان کرد: رامسر دارای شرایط خاص جغرافیایی نظیر نزدیکی کوه به دریا جنگل‌های بکر بوده و به علت عدم وجود کمربندی اگر زباله از شهرهای مجاور در این شهر ترانزیت شود شایسته رامسر نیست.

فرماندار رامسر افزود: متولیان امر باید برای ۱۰۰ تن زباله رامسر برنامه ریزی کرده و مکانی در این شهر تهیه شود تا زباله به صورت زباله سوز یا کمپوست در بیاید.

آزاد گفت: مردم در حوزه شهری و روستایی در بخش تفکیک زباله کمک کنند و بسترهای لازم از سوی شهرداری ها، دهیاری ها و محیط زیست فراهم شود تا شرکت هایی در بخش تفکیک زباله به صورت عملیاتی فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی زباله در رامسر مناسب نیست و پیگیری های فراوانی انجام شد که به نتیجه نهایی نرسید و تفکیک در محل سایت زباله به صورت ناقص انجام می شود.

به گزارش ایسنا شهرستان رامسر با داشتن جنگلهای بکر و سواحل زیبا سالیانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر خارجی و ایرانی بوده و در بیشتر نقاط سواحل و جنگل ها با انبوهی از زباله های ریخته شده در دل طبیعت مواجه می‌شود که چهره زیبای شهر توریستی گردشگری را به زباله دانی پر از آلودگی تبدیل می کند.

در بازدید اخیر مسئولان از سایت زباله اشکته چال در جواهرده رامسر عنوان شد که سایت از حد ظرفیت واقعی خود پر شده و دیگر جایی برای انباشت زباله وجود ندارد.

بر اثر پر شدن سایت زباله در اشکته چال و با وجود بارش های باران شیرابه های زباله که به گفته متخصصان ۲۰ نوع سرطان تولید می کنند از دل جنگل به رودخانه صفارود و دریا رها می شود که هنوز با وجود این معضل بزرگ زیست محیطی اقدامی از سوی مسئولان انجام نشده است.

در فصل تابستان و ایام تعطیلات اگر از جاده جواهرده یا جنت رودبار گذر کنید با انبوهی از زباله های رها شده در دل طبیعت برخورد خواهید کرد که تا به امروز حتی یک سطل زباله در مسیرهای ییلاقی قرار داده نشده و باعث می شود گردشگران زباله ها را در مکان های نامناسب رها کنند.

در سال های اخیر جلسات فراوانی به منظور خرید دستگاه زباله سوز برای شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد برگزار شد که تا به امروز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

اختلاف نظرهای مختلف بین مسئولان غرب مازندران در جهت انتخاب مکان زباله سوز و عدم وجود نقدینگی به منظور خرید این دستگاه موجب مشکلات فراوانی در این بخش شده که به نتیجه نهایی نرسیده است.

رامسر شهری با مشکلات زیر ساختی فراوان بوده و در سال های اخیر مسئولان کشوری و استانی بودجه مناسبی برای حل مشکلات اساسی این شهر تخصیص نداده اند که باعث شده مشکلات روز به  روز بیشتر شود.

مسئولان عروس شهرهای ایران را با انبوهی از زباله به حال خود رها کرده اند و روز به روز به حجم زباله اضافه شده که بسیار ناخوشایند است.

از سوی دیگر عدم وجود فرهنگ مناسب در بین برخی افراد رای تفکیک زباله و رها کردن زباله در مکان های نامناسب موجب ناهنجاری های زیست محیطی بزرگی در این بخش شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها