بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۹۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: از نظر اصولی وجود گرایش‌های بین رشته ای ضرورت دارد و در حال حاضر در دانشکده برق چند گرایش بین رشته‌ای، از جمله رشته دیجیتال که رشته‌ای است بین الکترونیک و کامپیوتر ایجاد شده و اکنون نیز مشغول همکاری با دانشکده کامپیوتر برای ایجاد رشته‌هایی میان مخابرات و کامپیوتر برای ایجاد بعضی گرایش‌ها مانند ICT و نظایر این‌ها هستیم.

تدبیر24»دکتر مهدی احسان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در مورد فرایند بازنگری رشته‌های دانشگاهی در این دانشکده گفت: برای بازنگری رشته‌های دانشگاهی محدودیت‌هایی همچون ثابت بودن تعداد واحدها و سرفصل‌ها وجود دارد و با در نظر گرفتن این محدودیت ها سعی کردیم که برنامه‌ها را به‌روز کنیم و تمام گرایش‌های رشته مهندسی برق از جمله قدرت، کنترل، مخابرات، بایوالکتریک و الکترونیک را مورد بازنگری قرار دادیم و آن‌ها را مجددا برنامه ریزی کردیم.

وی اظهار کرد: جلسات متعددی جهت بررسی مسئله حذف عنوان گرایش‌های قدرت، کنترل، مخابرات الکترونیک، دیجیتال و بایوالکتریک تشکیل شده است و در صورت نهایی شدن این موضوع دانشجویان گرایش‌های مختلف رشته برق از سال دوم از یکدیگر تفکیک نمی‌شوند و در مدرک کارشناسیشان هم چیزی در مورد گرایش تحصیلی آن‌ها نوشته نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره بر مصوبه وزارت‌علوم مبنی بر حذف عناوین گرایش‌های مهندسی برق توضیح داد: طبق این مصوبه حذف عنوان گرایش‌ها انجام می‌شود اما مسئله مورد بررسی انتخاب تعدادی از واحدهای درسی بر اساس علاقه دانشجویان است به شکلی که دانشجویان بر اساس گرایش مورد علاقه خود واحد های مربوط به آن گرایش را انتخاب کرده و مطالعه کنند. برای مثال دانشجوی رشته مهندسی برق بر اساس علاقه خود دروس تخصصی گرایش قدرت و یا مخابرات را انتخاب کند.

احسان ادامه داد: در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع در کمیته برنامه‌ریزی هستیم و نتیجه نهایی هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: عده‌ای مخالف حذف گرایش‌ها هستند زیرا معتقدند افراد در بازار کار بر اساس گرایش تحصیلی انتخاب می‌شوند و در مقابل عده‌ای معتقدند تفکیک گرایش‌ها لزومی ندارد و عنوان گرایش‌های مختلف باید حذف شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف درباره جایگزین کردن رشته‌های میان رشته‌ای به جای رشته‌های کم کاربرد گفت: تعدادی گرایش‌های بین رشته‌ای موجود است، که عده‌ای موافق حذف گرایش‌های اصلی و جایگزین شدن گرایش‌های بین‌رشته ای به جای آن‌ها هستند اما این مسئله جنبه‌های مختلفی دارد و ابعاد مختلف آن باید مورد بررسی قرار بگیرد.

احسان ادامه داد: برای مثال در حال حاضر در بازار، گرایش قدرت یا مخابرات را می‌شناسند و مشخصا اعلام میکنند که به فارغ‌التحصیل گرایش برق یا مخابرات احتیاج داریم، اما گرایش‌های بین رشته‌ای هنوز آن طور که باید شناخته شده نیستند و از این رو  باید در هردو طرف یعنی هم در دانشگاه و هم در بازار کار به این موضوع پرداخته شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها