بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۹۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: پدافند غیرعامل در حال گسترش است و امروز در پروژه‌های عمرانی یکی از مسایل اساسی، پدافند غیرعامل است.
تدبیر24»غلامرضا شریعتی، در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در خوزستان که امروز شنبه (ششم آبان‌ماه) در هنرستان حضرت آمنه(س) اهواز برگزار شد، با تبریک هفته پدافند غیرعامل، اظهار کرد: پدافند، مصونیت دائمی و آمادگی همیشگی در مقابل مخاطرات، آسیب‌ها و حملات احتمالی طبیعی و غیرطبیعی است.

وی با بیان اینکه بحث استقلال‌طلبی ایران اسلامی بر همگان واضح است، گفت: برای کشورهایی که به ایران وابسته بودند، دشوار است که این کشور را از دست بدهند، چراکه در گذشته سیاست‌های آن منطبق با سیاست‌ها و منافع ملی کشور آن‌ها بود و این امر وقتی سخت‌تر می‌شود که این کشور در جایی از دنیا باشد که در جغرافیای بین‌الملل به آن "قلب زمین" می‌گویند.

استاندار خوزستان ادامه داد: خاورمیانه مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین موقعیت دنیا و حلقه اتصال قاره‌های مختلف به هم و مرکز تولید انرژی در دنیا است و ایران در این موقعیت سیاسی و بین‌المللی قرار دارد و خواهان استقلال و تنظیم سیاست‌های خود بر اساس منافع ملی کشور خود است.

شریعتی با بیان اینکه پیش از انقلاب، دنیا با دو بلوک غرب و شرق اداره می‌شد، عنوان کرد: ایران همسایه یکی از قدرت‌های بزرگ در شرق بود و غرب، تمام اطلاعات امنیتی و جاسوسی خود را از طریق ایران انجام می‌داد و این استفاده ارزشمند را از ایران داشت. پس از پیروزی انقلاب و حصول استقلال‌طلبی، دشمنان جنگ تحمیلی را به این کشور تحمیل و به زیرساخت‌های ایران اسلامی، آسیب وارد کردند و کشور را آماج بمباران خود قرار دادند. در این زمان 230 هزار نفر از جوانان توانمند مملکت را به شهادت رساندند و کشور را از سیل عظیم زیرساخت انسانی تهی کردند.

وی افزود: پس از جنگ، مسوولان برای ایجاد عمران و زیرساخت‌های جدید، دست به دست دادند و برنامه‌های اساسی برای توسعه و سازندگی کشور را آغاز کردند. حفظ و تعالی کشور بسته به در نظر داشتن تمام شرایط، استعدادها و ... است تا زیرساخت‌ها و صنایع کشور را از بلایای طبیعی و غیرطبیعی، مصون کند و اینجا است که پدافند غیرعامل، نقش خود را ایفا می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سال 68، کشور زیرساختی نداشت که پدافند غیرعامل را برای آن به کار گیرد، تصریح کرد: وقتی چند صد میلیارد دلار در این 16 سال سرمایه‌گذاری شد، کشور دارای زیرساخت‌های اساسی در صنایع مختلف شد و صادرات غیرنفتی کشور از چند صد میلیون دلار به چند ده میلیارد دلار تبدیل شد و اینجا است که لازم است از این زیرساخت‌ها حمایت کنیم.

شریعتی خاطرنشان‌کرد: پدافند عامل، خاص نیروهای مسلح و پدافند غیرعامل برای تمام مردم است و همه باید در آن شریک باشند؛ ما باید خود را بیمه کنیم و آماده باشیم.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل در حال گسترش است و امروز در پروژه‌های عمرانی یکی از مسایل اساسی، پدافند غیرعامل است. باید در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز به سلاحی در مقابل تهدید تهاجمات دشمنان مجهز باشیم و خط مقدم و هدف این تهاجمات، شما دانش‌آموزان هستید. نقشه دشمنان این است که جامعه را از درون تهی کنند؛ بنابراین باید از مسایل فرهنگی، آنچه حسن ما است بپذیریم و معایب آن را دفع کنیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: پیشرفت تکنولوژی حسن‌های ارزشمندی دارد، اما وقتی دشمنان با هدف‌گذاری دانش‌آموزان نقشه‌چینی می‌کنند تا ما را از درون تهی کنند، باید بیمه شویم زیرا دشمنان نتوانستند از طریق جنگ، کشور را در اختیار بگیرند و اکنون تلاش می‌کنند از این طریق وارد شوند.

شریعتی ادامه داد: شما دانش‌آموزان باید به علم روز آگاه باشید و در عین حال در مقابل خواسته‌های دشمنان با علم و آگاهی، مجهز شوید. باید مطلع و در جریان باشید و به طور کامل به همه امور اشراف پیدا کنید و بهترین را انتخاب کنید.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که پیشرفت کرده‌اند، کشورهایی بوده‌اند که تکنسین‌های ماهر داشته‌اند، گفت: اکنون شرکت‌های بزرگ، تکنسین‌های ماهر را می‌خواهند و آن تکنسین‌ها، شما دانش‌آموزانی هستند که در هنرستان فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنید.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها