بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۹۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
7 تیم استارتاپی فناوری نانو برای راهیابی به المپیاد بین‌المللی فناوری نانو (تهران 2018) به رقابت پرداختند.
تدبیر24»نتایج نهایی نخستین دوره‌ توانمندسازی استارت‌آپ‌های فناوری نانو (نانواستارتاپ) با هدف انتخاب نماینده ایران برای حضور در المپیاد بین‌المللی فناوری نانو ( تهران ۲۰۱۸) اعلام شد.

این رویداد شامل دو مرحله حضوری (شناسایی فرصت-فناوری) و غیرحضوری (اثبات مفهوم راهکار ارائه‌ شده و شناسایی بازار پیشنهادی) بوده است که هدف انتخاب و معرفی یک تیم از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای شرکت در اولین المپیاد بین‌المللی فناوری نانو برگزار شد.

در این دوره ۷ تیم راه‌ یافته به مرحله دوم بر روی شناسایی مشتریان و اثبات راهکار فناورانه خود متمرکز شده و پس از رونمایی از دستاوردهای خود در جشنواره ملی نانو، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

تیم‌های شرکت‌کننده جهت پیشبرد اهداف خود از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد توسعه فناوری نانو برای توسعه نمونه اولیه و شناسایی مشتریان برخوردار شدند که شامل اختصاص اعتبار شبکه آزمایشگاهی و حمایت‌های نقدی، مشاوره‌های تخصصی فنی و تجاری را به‌صورت هفتگی توسط مشاوران فنی و تجاری و خدمات تسهیلگری شامل: شبکه‌سازی و پشتیبانی معنوی از تیم‌ها و تسهیل دسترسی تیم‌ها به خدمات دوره می‌شود.

محوریت این دوره، راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری نانو برای حل مسائل آب و پساب بوده و تیم‌های شرکت‌ کننده در دوره توسط ۱۱ داور حوزه فنی و تجاری‌ مورد ارزیابی قرار گرفتند.

ارزیابی مرحله دوم دوره نانواستارت‌آپ شامل دو بخش غیرحضوری و حضوری بود و شاخص‌های ارزیابی با توجه به اهداف برنامه و با تأکید بر سه اصل "اثبات مفهوم فناورانه"، "جذابیت بازار پیشنهادی" و "کیفیت عملکرد تیم" تدوین شده‌اند.

در بخش غیرحضوری نیز جوانب فنی، تجاری و عملکرد با توجه به مستندات مکتوب، کلیپ ارائه به زبان فارسی و انگلیسی مورد ارزیابی قرار گرفت و در بخش حضوری نیز ارزیابی که در تاریخ ۱۹ مهرماه در محل ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد، تیم‌ها به ارائه نهایی دستاوردهای خود به زبان انگلیسی در مقابل داورهای حضوری پرداخته و داورهای این بخش با تأکید بر جوانب تجاری و فنی تیم‌ها را ارزیابی کردند.

با توجه به نمرات کسب‌شده توسط تیم‌ها در دو بخش حضوری و غیرحضوری نتایج این دوره از رقابت‌های فناوری نانو به این شرح است:

رتبه نام تیم عنوان طرح امتیاز نهایی
1 نانیت بازیافت کرم توسط جاذب فوتوکاتالیستی از پساب کارخانه‌های چرم 72.70
2 پاکاب کیت چندکاربردی تست سلامت آب 71.24
3 آبینو دستگاه پرتال تستر شناساگر آلودگی میکروبی 69.48
4 آوان‌نانو سامانه تولید آب از هوای مرطوب 68.01
5 کاسپین تصفیه آب مبتنی بر یون‌زدای خازنی CDI 66.07
6 چشمه‌های‌فناوری‌آبی ساخت غشای تلفیقی بهبود یافته 47.14
7 مکران تصفیه پساب اسمز معکوس به کمک فرآیند تقطیر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها