بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۹۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
رییس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: لازمه ایجاد اشتغال و تحول در اقتصاد توجه به بخش پتروشیمی‌هاست که باید تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در سطح کشور یکسان باشد و وزارت نفت یکجانبه قوانین را اعمال کند.

تدبیر24»حسن بهرام‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه «نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باید در سراسر کشور یکسان باشد» گفت: اگر زمانی شرایطی مانند منطقه محروم، زیان‌ده بودن و یا عدم دسترسی به آب وجود داشته باشد شرایطی استثنایی بوده و قابل قبول است اما تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با یک بام و دو هوا پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس همچنین افزود: در مجموع اگر بنا داریم اشتغال ایجاد شود، اقتصاد تحول یابد، از رکود خارج شویم، از واردات جلوگیری و به صادرات اضافه کنیم لازمه آن توجه به بخش پتروشیمی و به ویژه خوراک آن است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: به خاطر اینکه در سطح کشور تعادل‌بخشی ایجاد و تولیدات ارتقا پیدا کند و اشتغال و عدالت اجتماعی در جامعه حاکم باشد لازمه‌اش این است که وزارت نفت به همه بخش‌ها نگاه یکجانبه داشته باشد و مقررات را اعمال کند در غیر این صورت باید تجدیدنظر شود.

رییس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه «اگر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مبادله‌ای نباشد بهتر است» گفت: نرخ آزاد شاید معقول باشد اما در هر حال چه نرخ آزاد باشد و چه مبادله‌ای، باید پتروشیمی‌هایی که در اختیار بخش خصوصی هستند مورد حمایت قرار گیرند. اگر این‌چنین نشود تاثیری نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها