بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۹۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
روز دوشنبه مورخ 16/8/96 که تیتر یک روزنامه کیهان را دیدم، انگشت به‌دهان با خود گفتم چرا این روزنامه طوری رفتار می‌کند که شبیه مواضع ترامپ و سران سعودی به نظر برسد؟
 تدبیر24»موشکی که حوثی‌های یمن به ریاض شلیک کردند، ترامپ آن را به گردن ایران انداخت و مسئولان بلندپایه سپاه به موقع آن را تکذیب کردند، در مقابل کیهان رسما تیتر اولش را به‌گونه‌ای انتخاب می‌کند که گویی موشک ریاض کار ایران است. تیتر «بعد از ریاض، دوبی» یعنی چه؟ در اینجا به‌یاد بیتی از مولوی افتادم: عالمی را یک سخن ویران کند/ روبهان مرده را شیران کند. سخنانی که غیر مسئولانه گفته شود نتیجه شومی به دنبال دارد. فکر نمی‌کنند که ‌این نوع تیتر زدن‌ها بازی با سرنوشت کشور است؟ گویا مدیرمسئول روزنامه کیهان در کنار توپچی‌های حوثی نشسته و فرمان شلیک را صادر می‌کند و مامور است تا منطقه و جهان عرب را علیه ‌ایران تحریک نماید! چرا کسی بر سر این روزنامه فریاد نمی‌زند و نهی از منکر نمی‌کند و آنان را تذکر نمی‌دهد؟ کسانی که به‌ اندک منکری بر آشفته می‌شوند، چه منکری از این بالاتر که روزنامه‌ای با دشمن هم‌صدایی می‌کند؟ آخر این چه تیتری است؟ چرا کیهان منافع ملی را نشانه رفته است؟ گاهی همراه با ترامپ از برجام خارج می‌شوند و گاهی نسبت به یکی از کشورهای همسایه که هزاران ایرانی در آنجا زندگی می‌کنند خبر حمله موشک می‌دهند! اگر با دولت و سیاست خارجی کشور مشکل دارند چرا نقد دلسوزانه نمی‌کنند و درپی آن هستند تا بحران منطقه را علیه ‌ایران تشدید نمایند؟ جهان این نوع خبرها را از یک روزنامه کم‌تیراژ تلقی نمی‌کند و نمی‌گوید که‌ این روزنامه در میان نخبگان کشور ایران جایگاهی ندارد، بلکه ‌این روزنامه را رسما متعلق به مقام معظم رهبری می‌شناسند. تقاضای حقیر از بيت مقام معظم رهبری و‌ وزارت محترم ارشاد اسلامی این است که در مورد امثال چنین روزنامه‌ای با نخبگان رسانه‌ای مشورت نمایند. از وزیر محترم ارشاد اسلامی انتظار می‌رود در قبال این مساله مسئولانه‌تر برخورد کنند و اجازه ندهند با چنین تیترهایی بحران منطقه علیه‌ ایران تشدید شود. شاید اصحاب کیهان منافع جناحی خود را بر منافع ملی مقدم بدارند ولی مسئولان فرهنگی و سیاسی کشور باید مانع چنین حرکاتی شوند. کشور از موضع‌گیری‌های غیر مسئولانه برخی رسانه‌ها کم زیان ندیده است. دشمن ما روزی تنها آمریکا و اسرائیل بود. امروز برخی از کشورهای کوچک منطقه علیه ما با آمریکا و اسرائیل هم‌صدا شده‌اند. چرا باید چنین شود؟ یکی از علل آن تعدد مراکز دیپلماسی در کشور است و یکی از آنها امثال روزنامه کیهان. آمریکا و ‌اسرائیل در منطقه نقش خود را عليه نظام جمهوري اسلامي با موفقیت بازی می‌کنند. چرا نباید یک عقلانیت قوی جلوی آنان را بگیرد‌؟ درهر صورت اگر روزنامه‌ای به خاطر یک لغزش یا یک عکس باید پاسخگو باشد و گاه حتی با آن برخورد می‌شود، باید این نکته نیز مورد توجه قرار گیرد که اثر لغزش‌هایی از این دست به‌خاطر تیترهایی که گفته شد، بسیار بالاست.



محمدتقی فاضل میبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها