بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با تدبیر24:
امروز چند میلیون خانوار ما با فقر دست و پنجه نرم می کنند اما هیچ گاه عقاید و شخصیت و بزرگی خود را با پول معاوضه نمی کنند. ممکن است عده انگشت شماری این کار را انجام دهند اما ما باید به فکر درآمد افزایی مردم باشیم
تدبیر24»سید ابوالفضل رضوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در گفتگو با خبرنگار تدبیر24 در خصوص بحث اشتغال در مناطق محروم گفت :مهمترین دغدغه مقامات کشور بحث اشتغال است. اشتغال یک عظم ملی را می طلبد و مردان میدانی و عمل می خواهد. در مورد روستاها می توانیم بگوییم که یا غفلت داشتیم یا برنامه نداشتیم. نگاه ما این بود که اشتغال روستایی به ایجاد زیر ساخت ها در روستا کفایت می کند.
در سال 1395 با همکاری همه دستگاهها توانستیم 156 هزار شغل ایجاد کنیم. ما این برنامه را داریم که برای سال 96 بین 280 تا 300 هزار شغل ایجاد کنیم که با تصویب آینن نامه اجرایی 1.5 میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملی این برنامه شتاب می گیرد و گمان من این است که با برنامه ای که در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است متوسط شغل سالانه برای روستاییان و عشایر 384 هزار نفر باشد و در صورتی که بتوانیم مسائل و مشکلات 5 هزار روستا را هم در سال حل کنیم انشالله این برنامه محقق خواهد شد.

رضوی در خصوص فرهنگ سازی اقتصادی در مناطق روستایی به خبرنگار ما گفت : مردم ما مردم بزرگی هستند. امروز چند میلیون خانوار ما با فقر دست و پنجه نرم می کنند اما هیچ گاه عقاید و شخصیت و بزرگی خود را با پول معاوضه نمی کنند. ممکن است عده انگشت شماری این کار را انجام دهند اما ما باید به فکر درآمد افزایی مردم باشیم. این وظیفه حکومت است که مردم زندگی مناسب و درخور شان خود را داشته باشند. از پیامبر پرسیدند آزاد ترین مردم چه کسی است؟ پیامبر فرمودند آزاد ترین مردم بی نیاز ترین آنها است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها