بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۹۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
لندن برای مبارزه با آلودگی هوا تصمیم دارد اتوبوس‌هایی بسازد که سوخت آنها قهوه باشد. عشق لندنی‌ها به قهوه می‌تواند سوخت یک سوم شبکه اتوبوس‌رانی پایتخت را تامین کند.
تدبیر24»به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم لندن برای کاهش آلودگی در پایتخت انگلیس، اتوبوس‌های این شهر برای استفاده از منبع جدید سوخت، یعنی تفاله قهوه آماده می‌شوند.

به واسطه همکاری بین شرکت‌های "بیوبین"((Bio-Bean، "شل"((Shell و "آرگنت انرژی"((Argent Energy، مخزن اتوبوس‌های دو طبقه با یک سوخت زیستی موسوم به B20 متشکل از مخلوط روغن ضایعات قهوه با سوخت دیزل پر خواهد شد.

تاکنون آنها سوخت لازم به اندازه تامین یک سال سوخت یک اتوبوس(6 هزار لیتر) را با استفاده از این روش تولید کرده‌اند. اما از آنجایی که لندنی‌ها روزی 20 میلیون فنجان قهوه می‌نوشند، ضایعات به جا مانده از این میزان قهوه می‌تواند سوخت کافی را برای تامین یک سوم کل شبکه اتوبوس‌رانی لندن فراهم کند.

کارخانه Bio-Bean می‌تواند سالیانه 50 هزار تن قهوه را بازیافت کند. این شرکت ضایعات حاصل از کافی‌شاپ‌های خیابانی و همچنین کارخانه‌های تولید قهوه فوری را جمع‌آوری می‌کند و از آن برای استخراج روغن استفاده می‌کند.

سپس با سایر چربی‌ها و روغن‌ها مخلوط می‌شود تا 20 درصد از ترکیبات سوخت زیستیB20 تولید شود. اتوبوس‌ها نیازی به تغییر ندارند و این خود یک صرفه‌جویی بزرگ در هزینه‌ها است.

سوخت‌هایی مانند B20 یک سوخت جایگزین سبزتر را فراهم می‌کنند، چرا که لندن برای مبارزه با آلودگی هوا به حمایت از روش‌های سبزتر حمل و نقل ادامه می‌دهد.

صادق خان شهردار لندن گفته است که از سال 2018، هیچ یک از اتوبوس‌های معمولی جدید در مرکز شهر، دیگر آلاینده نخواهند بود و توسط ناوگان وسیعی از اتوبوس‌های هیبریدی کمک می‌شوند.

با این حال، هدف نهایی این است که لندن تا سال 2050 یک سیستم حمل و نقل با میزان آلایندگی صفر داشته باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، اتوبوس‌
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها