بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۹۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: کار تعیین حریم تالاب میانگران ایذه که اخیرا کلید خورده بود، به دلایل نامعلومی متوقف شده است.
تدبیر24»عباس سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تالاب میانگران ایذه اظهار کرد: با بارندگی‌های اخیر، آب وارد تالاب شده است و از این زمان به بعد، تالاب میانگران دارای آب می‌شود زیرا این تالاب دائمی به دلیل کم‌آبی به یک تالاب فصلی تبدیل شده است. 
  
وی تصریح کرد: با رأی شورای تأمین شهرستان ایذه، بحث تعیین حریم و جداسازی حریم تالاب میانگران ایذه در دستور کار قرار گرفت و حدود یک هفته قبل با حضور نیروی انتظامی، دادستان شهرستان و اداره منابع طبیعی، تعیین حریم اراضی ملی تالاب میانگران ایذه با احداث خاکریز به منظور جلوگیری از دخل و تصرف در این تالاب آغاز شد. 
  
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه ادامه داد: اما متأسفانه کار تعیین حریم اراضی ملی این تالاب اکنون متوقف شده است که از علت توقف آن بی‌اطلاع هستیم. 
  
وی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر دخل و تصرف‌های زیادی با کاربری کشاورزی در اراضی ملی تالاب میانگران ایذه که در مالکیت منابع طبیعی قرار دارد، صورت گرفته است. 
  
سلطانی با انتقاد از دخل و تصرف‌های صورت گرفته در تالاب میانگران افزود: با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مالکیت تالاب میانگران ایذه را بر عهده ندارد و تنها بر بخشی از تالاب که دارای زیستگاه و دارای آب است، نظارت می‌کند، نمی‌تواند از عاملان این دخل و تصرف‌ها شکایت کند. در گذشته هم شکایاتی داشتیم که دادگاه در پاسخ ما گفته بود که مالکیت اراضی ملی این تالاب باسازمان منابع طبیعی است. 
  
وی ادامه داد: متأسفانه به عللی که از آن بی‌اطلاع هستیم، منابع طبیعی هم از این مخربان و عاملان دخل و تصرف در اراضی تالاب شکایت نمی‌کنند. این دخل و تصرف‌ها به اندازه‌ای گسترده است که حتی در اراضی تالاب، دیوار کشیده‌اند و اقدام به کاشت درختان باغی و دیگر محصولات کرده‌اند. 
  
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با هشدار نسبت به آسیب‌ها و خطرات ناشی از تداوم دخل و تصرف‌ها در تالاب میانگران بیان کرد: متاسفانه همچنان فاضلاب شهری ایذه به این تالاب تخلیه می‌شوند و پرونده قضایی که حفاظت محیط زیست شهرستان علیه اداره آبفای ایذه تشکیل داده بود، هنوز در دادگاه باز است و رأی دادگاه هنوز صادر نشده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، میانگران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها