بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
رقابت‌های کبدی قهرمانی آسیا به میزبانی گرگان به اتمام رسید ولی این مسابقات برخلاف تصور مسئولان نه تنها از جایگاه ایران دفاع نکرد، بلکه دستاوردی جز حواشی متعدد برای ورزش کشور نداشت.
تدبیر24»رقابت‌های کبدی قهرمانی آسیا از سوم تا پنجم آذر به میزبانی گرگان برگزار شد. تیم‌های ملی مردان و و زنان ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها به عنوان صدرنشین گروه خود به نیمه نهایی رسیدند، اما هر دو تیم در مرحله نیمه نهایی به ترتیب مقابل پاکستان و کره جنوبی شکست خوردند و به عنوان سومی مشترک دست یافتند این درحالی است که هر دو تیم ملی کبدی ایران در بازی های آسیایی به عنوان نایب قهرمانی رسیده بود.

از تیم های ملی کبدی زنان و مردان ایران با وجود داشتن سرمربیان هندی، اردوها و دیدارهای تدارکاتی در خارج و داخل ایران، انتظار ارتقای نایب قهرمانی می‌رفت و رییس فدراسیون کبدی هم قبل از برگزاری این مسابقات امید به کسب مدال طلای ایران داشت اما در نهایت تیم‌های ملی کبدی ایران از رسیدن به فینال بازماندند و دست‌شان از رسیدن به مدال طلا و نقره کوتاه ماند و حتی نتوانستند به هدف این مسابقات که رویارویی مقابل تیم های هندوستان بود برسند.

رییس فدراسیون کبدی در نشست خبری پیش از این مسابقات دستاورد برگزاری این مسابقه‌ها را مهم دانست و گفت: " هندوستان بازی تدارکاتی به ما نمی‌دهد. ما تلاش کردیم که قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا بازی‌ تدارکاتی با هندی‌ها داشته باشیم. ما خواستیم قبل از جارکارتا این هزینه‌ها را به جان بخریم و بازیکنان ما با تیم اصلی هند بازی کنند. از این جهت این مسابقه‌ها برای ما مهم است. از طرف دیگر جین (سرمربی تیم ملی کبدی زنان) و سوتار (سرمربی تیم ملی کبدی مردان) یک سال است که در ایران هستند و می‌خواهیم عملکرد تیم ملی را در مسابقه‌ها ارزیابی کنیم و ببینیم که پیشرفتی حاصل شده است یا خیر."

 نکته قابل توجه بحث عزل سرمربیان خارجی بلافاصله بعد از مرحله نیمه نهایی و باخت تیم های ایرانی بود. البته رییس فدراسیون در واکنش به این موضوع گفت: "نه، من هنوز آن‌ها را عزل نکرده‌ام. کمیته فنی باید تصمیم بگیرد. این موضوع را کمیته فنی بعد از شکست مطرح کرد اما هنوز در هیات رییسه مطرح نشده و باید آن‌ها در مورد این موضوع تصمیم بگیرند."

میزبانی با مدیریت خانوادگی!

سومی مشترک کبدی ایران در این مسابقات دلایل زیادی می تواند داشته باشد. ملی پوش سابق کبدی ایران از جمله دلایل آن را همه کاره بودن خانواده رییس فدراسیون می داند و می گوید: "سرمربیان هندی را می آوردند و آن ها فقط اسمی سرمربی تیم بودند. به آن ها پول می دادند که فقط بگویند سرمربی خارجی دارند. آن ها حق دخالت در تکنیک ها و انتخاب بازیکنان نداشتند و همه چیز به عهده دختر رییس فدراسیون بود... تنها فدراسیونی که خانوادگی کار می‌کند و بدون اصول و قانون است فدراسیون کبدی است."

بر اساس این گزارش و مطابق با اطلاعات حاصله از خروجی‌های فدراسیون کبدی، افراد زیادی با نام خانوادگی مقصودلو در این فدراسیون و مشخصا تیم ملی زنان فعالیت داشته‌اند. ولی‌الله مقصودلو برادر رییس فدراسیون به عنوان سرپرست هیات کبدی استان گرگان انتخاب شده بود و مسئول برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا بوده است.

اعظم مقصودلو دختر رییس فدراسیون، مدیر فنی تیم ملی زنان، سعیده مقصودلو دختر دیگر رییس! نیز سمت آنالیزوری تیم ملی زنان را به عهده داشته است. همچنین حمید مقصودلو پسر رییس فدراسیون به عنوان کارشناس مسابقات در بسیاری از اخبار معرفی شده بود.

محمد نجار داماد مقصودلو، محمد جرجانی خواهرزاده رییس و خان احمدی همسر جرجانی نیز سمت‌هایی در برگزاری این مسابقات داشته‌اند.

نگاهی کوتاه به سایر حاشیه‌های کبدی قهرمانی آسیا 

در کنار کسب عنوان سومی مشترک برای تیم‌های کبدی ایران و حضور پررنگ خانواده مقصودلو در برگزاری این رقابت‌ها، این مسابقات خالی از حاشیه هم نبوده، برخی از مهمترین حواشی این مسابقات به شرح زیر است:

*** در جریان افتتاحیه این مسابقات تماشاگران زیادی به این مسابقات آمده بودند و در داخل سالن بسته هم فشفشه هایی روشن شد که این اتفاق باعث شد فضا را دود فرا بگیرد و تنفس برای تماشاگران با مشکل انجام شود. بلافاصله بعد از افتتاحیه نیز مسابقات آغاز شد.

*** در این مسابقات تماشاگران زن و مرد زیادی در سالن حضور داشتند و تیم‌های ملی کشورمان را تشویق می‌کردند. حتی عده ای از تماشاگران نیز به دلیل ازدحام جمعیت در روز نخست نتوانستند وارد سالن مسابقه شوند.

*** در این رقابت ها مشکلاتی از قبیل خراب شدن تاتامی ها سبب توقف نخستین رقابت های قهرمانی آسیا شد و بازیکنان داخل زمین و عوامل اجرایی برای برطرف کردن مشکل بسیج شدند.

*** ستاد برگزاری این مسابقات از مینی بوس‌هایی برای تردد تیم‌های خارجی در گرگان استفاده کرد که برخی از این اتوبوس‌ها حداقل شرایط لازم برای استفاده را نداشتند.

البته کانال تلگرامی فدراسیون کبدی در جریان رقابت‌ها تصاویری از سه اتوبوس شیک را منتشر کرد که به نظر می‌رسید همه خدمات ترابری این رقابت‌ها دارای چنین کیفیتی باشند.

*** حجاب گذاشتن مربی مرد تایلندی پررنگ ترین حاشیه این مسابقات بود که با وجود عکس هایی با دو لباس و دو حجاب متفاوت که نشانگر هدایت تیمش در کنار زمین است اما مسئولان فدراسیون حضور این مربی را تنها چند ثانیه در داخل زمین عنوان کرده‌اند.

*** نکته دیگر این مسابقات انعکاس نتایج این رویداد مهم و حساس بود که با فاصله زیادی بعد از اتمام برگزاری رقابت ها در کانال فدراسیون قرار می گرفت.

عکس‌هایی حواشی میزبانی قهرمانی آسیا

تماشاگرانی که نتوانستند وارد سالن شوند

تصویری از وسایل حمل و نقل مسابقات که توسط کانال فدراسیون منتشر شد

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها