بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۹۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
جمعی از فعالان حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی، پیش از افتتاح رسمی پروژه طرح توسعه‌ای بندر شهید بهشتی چابهار توسط رییس جمهور، از آن دیدن کردند.
تدبیر24»در این دیدار که در روزهای منتهی به حضور حجت‌الاسلام والملسمین حسن روحانی - رییس جمهوری اسلامی ایران - در استان سیستان و بلوچستان و شهر چابهار، به‌همت سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد، پیشکسوتان و فعالانی از حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی همچون اسماعیل کهرم (استاد دانشگاه و مشاور رییس پیشین سازمان حفاظت از محیط زیست)، محمدرضا سحاب (رییس هیات مدیره مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب)، محمدعلی بهمنی (شاعر و ترانه‌سرا)، محمدجواد حق‌شناس (رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات)، یارعلی پورمقدم (داستان‌نویس)، علی اعطا (سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات)، مجید غلامی جلیسه (مدیرعامل خانه کتاب)، عبدالرسول وصال (مدیر مسؤول روزنامه شهروند)، آرمان خطیبی (داستان‌نویس)، نوید جولایی (مستندساز)، رضا خجسته رحیمی (سردبیر ماهنامه اندیشه پویا)، مریم شبانی (روزنامه‌نگار) و علیرضا بهرامی (شاعر و روزنامه‌نگار) حضور داشتند.

در این دیدارها که در چند نوبت انجام شد، افراد یادشده با حضور بر اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، با مراحل طراحی و ساخت، مراقبت‌های محیط زیستی و تاثیر و تاثرهای اقتصادی و اجتماعی پروژه آشنا شدند و به تبادل نظر پرداختند.


به‌گفته‌ی محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهر سازی  و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی - بندر شهید بهشتی چابهار یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای محسوب می‌شود که توانسته با افزایش سه برابری ظرفیت از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن، به‌عنوان هاب ترانزیتی منطقه و حلقه واسطی بین کشورهای جنوب شرق آسیا، آسیای میانه و افغانستان، مطرح شود.

بنا بر تاکید این مقام مسؤول مرتبط با پروژه، بندر چابهار یک بندر دوستدار محیط زیست است که مسائل زیست محیطی در آن در حد قابل قبولی مورد توجه قرار گرفته است.

محمدعلی بهمنی
محمدرضا سحاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها