بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۹۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خرم‌آباد گفت: دید مثبتی نسبت به پژوهش در نگاه مدیریتی ایجاد شود.

تدبیر24»دکتر رضا میردریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مشکلات پژوهش در استان، اظهار کرد: متأسفانه عمده پژوهش‌هایی که انجام می‌شود، تقاضامحور نیستند و اگر تحقیقات براساس نیازهای استان انجام شود، خروجی بهتری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه بسیاری از پژوهش‌های انجام شده تقاضامحور نیستند، خروجی و کاربردی در توسعه استان ندارند.

میردریکوند ادامه داد: از طرفی برخی از پژوهشگران، هدف شان از انجام پژوهش درآمدزایی بوده که این قضیه آفت پژوهش است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خرم‌آباد خاطرنشان کرد: در مورادی نیز پژوهش صرفاً برای رفع تکلیف انجام می‌شود که این قضیه نیز از جمله آفت‌های بخش پژوهش در استان و کشور است.

وی خاطرنشان کرد: باید با احصا مشکلات در حوزه‌های مختلف، پژوهش‌های کاربردی برای رفع آنها انجام داد.

میردریکوند با اشاره به مهم‌ترین اقدام اورژانسی در حوزه پژوهش در استان، افزود: باید از پراکنده‌کاری در حوزه پژوهش جلوگیری شوند و پژوهش‌ها بر روی مشکلات متمرکز شوند و دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر تعامل داشته باشند تا پژوهش‌های آنها به نتیجه برسد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خرم‌آباد گفت: متأسفانه افرادی که رأس امور اجرایی در استان هستند، تمایل چندانی به پژوهش و رفع مشکلات براساس تکنولوژی و علم ندارند و این قضیه آسیب بزرگی به استان می‌زند.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید برای ترغیب دانشجویان به امور پژوهشی ارتباط بیشتری با دستگاه‌های اجرایی برقرار کنند و کاربرد پژوهش را به دانشجویان یادآور شوند.

میردریکوند اظهار کرد: اگر دید مثبت‌تری نسبت به پژوهش در امور مدیریتی حاکم شود، بسیاری از مشکلات با روش‌های علمی مرتفع می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها