بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
سفیر آمریکا در سازمان ملل طی یک ماه اخیر بارها به تکرار اتهامات خود مبنی بر نقش تهران در شلیک موشک به ریاض و دخالت ایران در امور منطقه پرداخت.
 تدبیر24»او در حالی به اتهام‌زنی علیه‌ ایران اصرار می‌ورزد که انصارا... یمن خود اتهامات علیه ‌ایران را رد و اظهار کرد: اگر ما موشک از ایران وارد می‌کردیم، موشک ضدهوایی وارد می‌کردیم. بنابراین باید اذعان داشت که آمریکا تحت تاثیر رژیم‌های دیکتاتورمآب و فاقد سیستم دموکراتیک است و با فروش تسلیحات به‌ این کشورها به‌دنبال کسب سود بیشتر در منطقه خاورمیانه است. این کشورها امروز حتی در برابر کشور کوچک و ضعیفی مانند یمن ناتوان مانده‌اند و با گذشت 2سال و نیم حمله همه‌جانبه و مستمر به یمنی‌ها موفق نشدند به اهداف جنایتکارانه‌شان دست پیدا کنند. بنابراین ناتوانی آمریکا و متحدانش در منطقه، علاوه بر اینکه ضعف این کشورها و قوت و ایستادگی مردم یمن را اثبات می‌کند، نمایانگر نوع تسلیحاتی است که آمریکایی‌ها به متحدان خود در منطقه ارائه دادند. بنابراین آمریکا و متحدانش با متوسل‌شدن به اتهام‌زنی علیه ‌ایران درصدد سرپوش ‌گذاشتن بر اتهامات خود در منطقه هستند. آمریکا با تکرار این اتهامات سعی می‌کند جای پای خود را در منطقه حفظ یا به‌نحوی تثبیت کند. از سویی ایالات متحده با طرح و دامن‌زدن به‌این اتهامات تلاش می‌کند به امارات و عربستان در برابر شکست‌ها و ناکامی‌هایشان در منطقه قوت قلب دهد و نیز از هم‌اکنون به‌دنبال زمینه‌سازی است تا با رژیم اسرائیل به توافقاتی برسد و این رژیم را به رسمیت بشناسد. از سویی می‌خواهند با مقصر جلوه ‌دادن ایران در مسائل منطقه و ایجاد موج تبلیغات ضد ایرانی بتوانند از خطای بزرگ ترامپ عبور کنند، زیرا عربستان و امارات پس از مساله اعلام پایتختی قدس از سوی ترامپ، به‌شدت در تنگنای اعتراضات مردمی و دولت‌های جهان قرار گرفتند. بنابراین برای فرار از این وضعیت سعی می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را که حامی آرمان فلسطین است، تحت فشار قرار دهند. ایران نیز در مقابل با اطمینان از راه و اقدامات خود باید به بیان مظلومیت مردم یمن و فاجعه انسانی در این کشور بپردازد و جنایت‌های آمریکا، عربستان و امارات در این کشور را افشا کند. علاوه بر آن ایران باید اقدامات جنایت‌بار آمریکا، عربستان و امارات را در منطقه از منظر حقوقی و بین‌المللی مورد پیگیری قرار دهد. مساله روشن فروش تسلیحات است. اگر تسلیحاتی نیز بوده باشد، سابق بر قطعنامه است. بنابراین بخش‌های زیادی از تسلیحات آمریکایی نیز در یمن وجود دارد. بنابراین، این ابهام مطرح است که آیا آمریکا این تسلیحات را مستقیما برای مسلح‌کردن علی عبدا... صالح ارسال می‌کرد، یا عبدربه منصور هادی و آیا این مهم مشمول آن قطعنامه نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد که کار رسانه‌ای ضد تبلیغات آمریکا باید در اولویت قرار بگیرد. اما فارغ از هر چیز، یمنی‌ها خود به بهترین شکل ممکن می‌توانند پاسخگوی اتهامات و فرافکنی‌های موجود باشند. در واقع یمنی‌ها باید از حق مشروع خود دفاع کرده و توضیحات لازم را به جهان ارائه دهند. یمن باید به همه کشورها اعلام کند که آمریکا شریک جنایت‌های عربستان و امارات در این کشور بوده است.




صباح زنگنه، دیپلمات و تحلیلگر
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها