بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۹۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
اکثریت ملت رشید ایران اسلامی، پس از حضور مجدد چشمگیر در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری خواهان بهبود وضعیت مالی و اقتصادی، اصلاحات امور اجتماعی و سیاسی و پاسخگویی مسئولان به مطالبات قانونی و مشروعشان شدند.
 تدبیر24»پیشتر به‌تدریج به ‌این تصور رسیده بودند که رأی و نظر آنان نافذ نیست و صدای آنان شنیده نمی‌شود و این در حالی بود که هم با حماسه‌آفرینی سیاسی مردم، ایران بیش از پیش چهره مثبت و موجهی در عرصه جهانی پیدا کرده و هم اینکه در مقطع تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری، عموم کاندیداها انتظارات مردم را خیلی زیاد کردند. مردم با وجود همه تنگناها و دشواری‌ها، چون به مردمسالاری دینی برای اعتلای ایران و اسلام باور یافته‌اند، با عزمی متوکلانه رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس را برگزیده‌اند و انتظار دارند منتخبان آنان، موقعیت محیطی و اجتماعی و اقتصادی بهتری را برای آنان فراهم کنند. همه‌ ایرانی‌ها از اینکه درآمد سرانه مردم کاهش یافته، ناراحت هستند. گرانی، تورم، رکود و بیکاری برای مردم زجرآور است و چهره كریه فقر، گستردگی وسیعی یافته و فساد و تبعیض از مظاهر تلخ جامعه ما شده است. بدون تردید بی‌‌‌اعتنایی به مطالبات مشروع و قانونی مردم و بی‌‌‌توجهی به افکار عمومی، به‌تدریج می‌تواند دستاوردهای درخشان دولت در سطوح داخلی و خارجی را تحت‌الشعاع قرار داده و روند امور را در مسیری که خواست همه مخالفان جمهوری اسلامی ایران از جمله آمریکا است به پیش ببرد. مردم بزرگ و باوفای ایران بر باور خویش به راستی گفتار و درستی کردار رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس، پای فشردند، اینک نوبت آنان است که به پیمانی که با مردم بسته‌اند در عمل وفاداری کنند. پنهانکاری‌ها و پرده‌پوشی برخی سازمان‌ها و تشکیلات، سوءظن‌های فراوان مردمی را باعث شده است و بی‌‌‌شک شاه‌کلید حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها، پایان‌دادن به تمام این پنهانکاری‌هاست. با حاشا کردن مشکلات کشور، اگر قرار بود مشکلی حل شود، اکنون یک کشور بی‌‌‌درد و مشکل داشتیم. ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان با تحقق حکمرانی شایسته و حمایت نسل جوان، با تکیه بر مردم و بهره‌گیری نیک از ذخایر دانش، آگاهی و تجربه و نقد دلسوزانه آنان میسر است. قانون اساسی در برگیرنده گام‌های بلند پیشوای کبیر انقلاب اسلامی و آرزوها و خواسته‌های بحق مردم بزرگوار ایران در جریان مبارزه دشوار علیه استبداد و وابستگی رژیم ستمشاهی است که همگان بایستی بدان استناد کنند و برای ساماندهی نارسایی‌ها و رفع مشکلات اساسی به رئیس‌جمهور منتخب مردم یاری رسانند. آقای رئیس‌جمهور بدانند برخی از تشکیلات اجرایی این دیار، به‌رغم ظاهرشان، بر مردمسالاری استوار نیستند و فرایند مشارکت موثر ‌کارشناسی در تصمیم‌سازی، در آنها مختل است. همت كنند فرایند مشارکت عمومی را درتصمیم‌سازی بیش از پیش تجربه کنند. بی‌‌‌تردید راه برون‌رفت از این وضعیت حساس و ویژه، جز با تکیه بر راهبرد اصلاحات امورات و اعتمادسازی بیش از بیش در سطح ملی و بین‌المللی ممکن نیست. با کمال ناباوری، در این شرایط بس حساس و ویژه مقطع کنونی کشور، ناشی از تحولات پیرامونی کشور ما، در ماه‌های اخیر، متاسفانه عده‌ای با اظهارات و عملشان گویی قصد انتقام از ملت و تلخ کردن کام مردم را دارند. همگان اهتمام برای فراهم‌ آوردن بستر مناسب لازم برای کار مدیریتی در کشور برای دولت و رئیس آن مجدانه به‌عمل آورده و یار شاطر باشیم نه بار خاطر! باید پذیرفت که تنها با حمایت مردمی می‌توان خدمت کرد. تقابل نیروهای سیاسی با رئیس‌جمهور را نمی‌توان اصلاح‌طلبی نامید. تخریب و تخطئه رئیس‌جمهور را در زمره فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه نمی‌توان شمرد. شکست روحانی، شکست اصلاحات و اعتدال بوده و عبور از روحانی یعنی هموار کردن راه برای پوپولیسم و بسترسازی برای جان‌گرفتن احمدی‌نژادی جدید.


کمال الدین پیرموذن،نماینده سابق مجلس
برچسب ها: دولت ، مردم ، روزحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها