بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۹۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان گفت: کرسی‌های آزاداندیشی تمرین و ورزشی فکری است و بیانگر حقیقت و روشنگری ارزش‌های متفاوت است.

تدبیر24»دکتر فلاحی مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اساساً وقتی فکری بخواهد تجزیه و تحلیل شود و جهت آن مشخص باشد حتماً باید عرضه شود، افزود: چنانچه اندیشه‌ای عرضه نشود و مورد نقد و نقادی قرار نگیرد این اندیشه حسن و عیب آن پوشیده می‌ماند و چنانچه ضعف و سستی داشته باشد باقی می‌ماند.

وی گفت: اگر اندیشه و فکرها عرضه شوند و مورد نقادی و حلاجی قرار گیرد اولین اثر خوب آن برداشته شدن کجی‌ها و کاستی‌هاست و به جای آن نقاط محکم و قوی می‌نشیند و این اندیشه بارور می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان بیان کرد: البته کرسی‌های آزاداندیشی با معیار اساسی کمتر ممکن است برگزار شود و یک سری محدودیت‌ها خواه ناخواه وجود دارد که قبل از آنکه ناشی از آئین‌نامه‌ها و قوانین باشد ناشی از محدودیت‌های نفسانی انسان‌هاست  که طرح‌های بی‌جا دارند و اجازه نمی‌دهند اندیشه‌ها و طرز تفکرات مطرح و جنگی نرم ایجاد شود.

فلاحی مطلق تاکید کرد: جنگ نرم موضوع خوبی است به شرطی که بهداشتی باشد یعنی دروغ، دغل و فریب در آن نباشد بلکه دقیقاً اندیشه‌ها باید با هم درگیر شوند و اندیشه‌ای که قوی و سترک باشد خواه ناخواه غالب و پیروز می‌شود و اندیشه‌ای که ضعیف‌تر باشد کنار می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: اندیشه‌ها دائماً در حال پیشرفت و تکامل بوده اما محدودیت‌هایی که از جانب افراد تراشیده می‌شود و براساس سلیقه افراد بوده را ملاک قرار می‌دهیم که موجب یک سری تنگ‌نظری، کم‌اندیشی و کج‌اندیشی شده و نتوانسته‌ایم به درستی عرضه کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: هر چند کرسی‌ها مورد استقبال هستند اما جوانان ما با شور، عشق، عطش و طهارت روحی که دارند از کرسی‌ها استقبال می‌کنند و به دنبال به دست آوردن حق و حقیقت هستند.

فلاحی مطلق افزود: ینها می‌آیند اندیشه‌های کاربردی را مطرح کنند و صاحب اندیشه‌ها، کاستی‌ها و نقاط قوت و فکر خود را می‌شناسد و آنهایی که افکارشان منطقی و مستدل نیست متوجه نقص افکار خود می‌شوند؛ در واقع کرسی‌های ازاداندیشی تمرین و ورزشی فکری است و بیانگر حقیقت و روشنگری ارزش‌های متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویان طرفدار و علاقمند به بحث‌های دینی و ولایت، امامت،نهضت عاشورا و مناسبت‌های دینی و تفاوت‌هایی که در عرفان و تصوف و تفاوت و اشتراکات ادیان هستند، تصریح کرد: البته برخی مطالب را نیز می‌توان با حلاجی کردن برای دانشجویان جذاب کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها