بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۹۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
‌نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سدهای انحرافی در افغانستان و برداشت‌های بی پایان از بستر هیرمند، خشکی کامل تالاب هامون را به دنبال داشته است.
تدبیر24» ‌علیم یارمحمدی افزود: وضعیت تالاب هامون در کشور افغانستان نسبت به ایران بهتر است اما این تالاب در سیستان به طور کلی خشک است و منشأ ریزگردها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: حیات تالاب هامون وابسته به هیرمند و آب‌های برون مرزی بوده که سرچشمه آن در کشور افغانستان است اما متاسفانه شاهد کارشکنی‌هایی از سوی این کشور هستیم، به گونه‌ای که با ایجاد سدهایی بر روی رودخانه هیرمند که تامین‌کننده آب تالاب هامون به شمار می‌رود، خشکی کامل تالاب را رقم زده است‌.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه افغانستان به دنبال ایجاد سد جدید بر روی هیرمند است، گفت: با سدسازی های این کشور بر هریرود و هیرمند دیگر آبی باقی نمی‌ماند که وارد ایران شود و چنانچه آب از ظرفیت سدها بیشتر شود، افغانستان از ورود آن به ایران جلوگیری می‌کند و حقابه ما را رعایت نمی‌کند‌.

یارمحمدی گفت: سدسازی‌های کشور افغانستان تاثیر زیادی در شیوع ریزگردها و خشکی تالاب های سیستان و بلوچستان دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با یادآوری اینکه وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر حقابه تالاب هامون از کشور افغانستان هستند، تصریح کرد: این دستگاه‌ها دنبال آن هستند که حقابه قانونی تالاب هامون از رودخانه مشترک هیرمند را از افغانستان پیگیری کنند زیرا احیای این تالاب‌ها به نفع دو کشور است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها