بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۹۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
پژوهشگران کشور موفق به بومی و تجاری‌سازی نوعی میکروسکوپ در زمینه ساخت طیف‌سنج‌های پهن‌باند شدند.
تدبیر24»سید حسن توسلی، مجری طرح و عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تحقیقات 15 ساله در زمینه روش‌های مختلف اسپکتروسکوپی با حمایت ستاد فناوری نانو گفت: فعالیت در این حوزه با قراردادی که با ستاد نانو به امضا رسید، آغاز شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این قرارداد موظف به ساخت دستگاه میکروسکوپ "رامان" و تحویل آن به ستاد نانو شدیم و اولین محصول ما دستگاه میکروسکوپ رامان بود که این محصول زیرمجموعه‌های زیادی را شامل می‌شد.

توسلی، یکی از زیرمجموعه‌های اصلی این نوع میکروسکوپ را میکروسکوپ اسپکترومتر دانست که این دستگاه هم توسط شرکت ما طراحی و ساخته شد. این میکروسکوپ در طیف‌سنج‌های پهن‌باند کاربرد دارد.

مجری طرح، روند توسعه محصولات از اولین نمونه خریداری‌شده توسط ستاد نانو تا فروش داخلی محصولات به مراکز علمی و پژوهشی را راهی دشوار توصیف کرد و یادآور شد: از سوی دیگر زنجیره‌های تأمین و تولید محصول در کشور هنوز به‌ صورت کامل مهیا نشده، از این رو کار تولیدی به امری سخت و چالش‌برانگیز تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس درصدد هستیم با تغییر محصولات تولیدی بازار فروش جدیدی در سطح جامعه ایجاد کنیم تا به فروش بهتری دست یابیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها