بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۹۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
ماه عسل هم از رسوم های می باشد که در این سال های اخیر بیشتر در میان زوجین دیده می شود. در واقع هدف اصلی زوجین برای رفتن به ماه عسل این است که بیشتر با خصوصیات و خلق خوی دیگری آشنا شوند و همچنین بعد از ازدواج اوقاتی خوبی را با یکدیگر سپری کنند.
تدبیر24»آداب و رسوم برگزاری عروسی :همه ی ما می دانیم که برگزاری مراسم عروسی از گذشته تا کنون در کشورمان ایران وجود داشته است و این مراسم همچنان در قسمت های مختلفی به شیوه های خاصی برگزار می شود. البته خدمات مجالس عروسی نسبت به گذشته ها تغییرات زیادی داشته است.

اقوام زیادی مثل بلوچ ، بختیاری ، زنجانی ، ترکمانی ، یزدی و … از جمله طوایفی هستند که در مراسم عروسی خود آداب و رسوم خاصی داشته اند.

مراحل برگزاری مراسم عروسی

در آداب و رسوم برگزاری عروسی به صورت کلی باید بدانید که تشریفات عروسی دارای مراحله های مشترک و ویژگی های یکسانی است که در بین اقوام و طوایف ایرانی آنها انجام می شوند . در ادامه به برخی از این مراسم مهم و کلیدی اشاره کرده ایم:

این مراحل باید توسط جوانان از آغاز خواستگاری تا ازدواج طی شوند.

مراسم خواستگاری به عنوان یکی از آداب عروسی به شمار می آید که حتما باید انجام گردد. اگر دو طرف و همچنین خانواده ها به این وصلت رضایت داشته باشند باید در قدم بعدی زوجین به فکر نامزدی باشند.

آداب و رسوم برگزاری عروسی

نامزدی به گونه ی است که خانواده دقیق تر با یکدیگر آشنا می شوند و بحث بر سر مهریه و …. خواهد بود که باید توافق شود.

مرحله بعد برگزاری جشن عقد می باشد که در آن زوجین به صورت دائم به یکدیگر محرم می شوند. زمانی که خطبه عقد خوانده می شود زوجینی که ازدواج آنها موفق بوده است بر سر عروس و داماد قند می سابند.

خوب بعد از عقد دیگر نوبت به جهاز بران می رسد و عروس هر آنچه که برای جهیزیه از خانه پدری خود خریده به خانه ی داماد انتقال میدهد.

آداب و رسوم برگزاری عروسی

حنابندان به عنوان یکی دیگر از رسومات ازدواج می باشد که در واقع به عنوان یک نوع خدافظی از منزل پدری می باشد . برخی از طوایف نیز هستند که برای دامادهم حنابندان می گیرند.

در این مراسم که یک شب قبل از عروسی برگزار می شود با حنای تزئین شده از مهمانان پذیرایی می شود و از آن ها می خواهند برای خوش یمنی و خوشبختی مقداری از حنا را بر روی دست خود بگذارند ؛ علت استفاده از حنا این است که نمادی از شادی و خوشبختی می باشد.

مراسم عروسی که به عنوان یکی از تشریفاتی ترین و بزرگترین مراسم های زوجین به شمار می رود و داماد برای همیشه عروس خانم را به منزل خود می برد.

بعد از مراسم عروسی ، مراسم با عنوان پا تختی وجود دارد که در بیشتر شهرهای ایران به شکل زنانه ی برگزار می شود و طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شیوه ای خاص در آن انجام شده و در آن مراسم مهمانان و خانواده هدیه های را به زوجین تقدیم می کنند.

یکی دیگر از رسومی که وجود دارد مادر زن سلام است . این مراسم صبح فردای عروسی برگزار می شود و داماد به همراه یک بزرگتر با تهیه یک کادو به دیدار مادر زن خود می رود . در واقع داماد برای تشکر از اینکه دخترشان را به او داده اند این کار را انجام میدهد.

ماه عسل هم از رسوم های می باشد که در این سال های اخیر بیشتر در میان زوجین دیده می شود. در واقع هدف اصلی زوجین برای رفتن به ماه عسل این است که بیشتر با خصوصیات و خلق خوی دیگری آشنا شوند و همچنین بعد از ازدواج اوقاتی خوبی را با یکدیگر سپری کنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، آداب و رسوم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها