بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۹۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با هدف تقویت روابط اقتصادی و سیاسی کشورهای این بلوک با کوبا وارد این کشور کمونیستی شد.
تدبیر24»فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر روابط مستحکم کوبا – اتحادیه اروپا تاکید کرد و خواستار اجرای سریع گفت‌وگوی سیاسی و همکاری میان طرفین شد.

موگرینی در بدو ورود به کوبا گفت که تحریم کوبا راه‌حل نیست .

وی تاکید کرد: ما به دوستان آمریکایی‌ خود بارها گفته‌ایم و در سازمان ملل نیز تصریح کردیم که تحریم راه‌حل نیست. ما می‌دانیم که تنها تاثیر این تحریم‌ها وخیم کردن شرایط زندگی برای زنان، مردان و کودکان است. تحریم کاملا غیرقانونی و روشی منسوخ است. 

همزمان با ازسرگیری مناسبات دو جانبه میان کوبا و آمریکا در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا تمامی تحریم‌ها را لغو کرد و توافقی حاصل شد که اولین تفاهم‌نامه میان کوبا و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا به شمار می‌رفت. اتحادیه اروپا که در دسامبر ۲۰۱۶ این توافق را به امضا رساند و نوامبر آن را تایید کرد، در آن زمان ابراز امیدواری کرد گذار کوبا به اقتصاد بازتر صورت بگیرد و زمینه برای اتحادیه اروپا فراهم شود تا خواستار آزادی‌های سیاسی در این جزیره شود.

موگرینی چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: من پیش‌تر قبل از سفر رئیس جمهور اوباما به کوبا آمده بودم و به خاطر دارم که آن زمان رایزنی زیادی درباره تقویت روابط کوبا با اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا صورت گرفت. جدای از تغییر سیاسی در واشنگتن، پیامی که من امروز به اینجا آورده‌ام، دوستی و برقراری مناسبات با اتحادیه اروپاست. این موضع مستحکم، استوار و معتبر است.

برچسب ها: تدبیر24 ، تحریم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها