بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۹۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه بخش اعظمی از زیان ۱۲۰۰ میلیارد تومانی آسمان کاهش یافته است، گفت: این ایرلاین در سالهای گذشته مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت در خصوص زیان انباشته شده بود که در حال حاضر پس از دوره های آموزشی برای نیروهای انسانی و ارتقاء سطح تخصص آنها علاوه بر آنکه نیروهای انسانی سابق حفظ شده است، در خصوص توسعه اشتغال نیز گام هایی برداشته ایم.
تدبیر24»ولی آذروش مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا از شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ روز یک شنبه بازدید کرد و خبرنگاران رسانه های کشور از آشیانه شرکت هواپیمایی آسمان و هواپیماهای در حال اورهال بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید ولی آذروش مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی هستیم و به تأکید مقام معظم رهبری سال تولید و اشتغال مولد است.

وی به مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان در گذشته اشاره کرد و گفت: این شرکت هواپیمایی زمانی به دلیل مشکلات زیاد مشمول ماده ۱۴۱ شده بود یعنی زیان انباشت داشت،اما امروز مفتخریم که بدون هیچ گونه اخراج نیروی انسانی ساختار نیروی انسانی در آسمان اصلاح شد و زیان انباشته‌های این شرکت در حد زیادی کاهش یافت.

مدیرعامل هولدینگ آتیه صبا با اشاره به توانایی شرکت آسمان ایر در جهت تعمیر موتور هواپیما اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم این ایرلاین اخذ توانایی دانش تعمیر موتور هواپیما بوده است و امروز تمام تعمیرات اساسی موتور که در سال‌های گذشته باید در خارج از کشور انجام می‌شد، در شرکت هواپیمایی آسمان انجام می‌شود.

آذروش تاکید کرد: تاکنون توانسته‌ایم موتور ۱۲ فروند هواپیما را تعمیر اساسی کنیم بنابراین بخشی از ناوگان زمینی کشور می‌توانند فعال شوند.

وی با بیان اینکه ۵۰ موتور هواپیما به مجموعه شرکت هواپیمایی آسمان اضافه شده است، ادامه داد: خوشبختانه امروز ناوگان هوایی آسمان ایر از هشت فروند هواپیما به ۲۵ فروند هواپیما رسیده است و توانستیم ۱۵ فروند هواپیمای ملکی را به ناوگان اضافه کنیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با تاکید بر اینکه افزایش سطح ایمنی و ارتقای سطح سلامت و استفاده بهینه مردم از ناوگان حمل و نقل از سیاست‌های مورد توجه ما است، گفت: خوشبختانه آسمان ایر در حوزه جابجایی مسافر در بسیاری از فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه مهرآباد رتبه اول را دارد.

ورود اولین بوئینگ در سال ۲۰۲۰

مهندس آذروش همچنین با اشاره به پیگیری قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیمای بوئینگ مک اظهار داشت: همانطور که گفته‌ام قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ اخیرا به امضا رسیده است و اگر شیطنت‌هایی آقای ترامپ ادامه پیدا نکند این هواپیماها وارد ناوگان کشور می‌شود.

وی افزود: شیطنت‌های آقای ترامپ مشکلات عدیده‌ای را هم برای آمریکا ایجاد کرده است و اقدام آقای ترامپ برای و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت یک افتضاح سیاسی برای این کشور به بار آورده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، همچنین در باره تامین مالی قرارداد خرید هواپیماهای بوئینگ گفت: فاینانس هر ۳۰ فروند هواپیما را شرکت بوئینگ برعهده گرفته است و اولین فروند سال ۲۰۲۰ وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه در شرکت هواپیمایی آسمان در حال انجام است، گفت: این ایرلاین در ایام اربعین با انجام پروازهای نجف تلاش کرد رضایت مسافران را کسب کند.

مهندس آذروش یادآور شد: پیش‌بینی شده است که ورود این تعداد هواپیما به طور مستقیم و غیرمستقیم ۳۰ هزار اشتغال در سطح کشور ایجاد کند.

کسب ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات آتیه صبا

مهندس آذروش با بیان  اینکه تلاش می‌کنیم اغلب شرکت‌های زیرمجموعه آتیه صبا را از زیان‌دهی و زیان انباشته خارج کنیم، گفت: پیگیری مطالبات کاری زمان‌بر و نیازمند مسائل حقوقی است.

وی گفت: برنامه‌ریزی در بحث اخذ مطالبات در حال انجام است که یکسری املاک و یکسری ارقام حقوقی است که در این حوزه حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات را کسب کرده‌ایم.

وی با تاکید بر برنامه‌های هلدینگ آتیه صبا برای خروج شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ از ماده ۱۴۱ گفت:‌ با حمایت‌های آقای ربیعی توانستیم مشکل زیاندهی برخی از شرکت‌های زیرمجموعه را رفع کنیم. یکی از این شرکت‌ها کفش ملی بوده است که در جهت حمایت از تولید و اشتغال امروز بسیاری از مشکلات این شرکت رفع شده است و شاهد افزایش ارائه خدمات مطلوب در این شرکت هستیم.

آذروش با بیان اینکه سیاست ما توقف اقدامات و فعالیت‌هایی است که توجیح اقتصادی ندارد افزود: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی موضوع حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی را دنبال می‌کنیم و در این راستا انحلال و یا ادغام شرکت‌هایی که توجیح اقتصادی ندارند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: سیاست ما این است که بتوانیم شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ را از ماده ۱۴۱ خارج کنیم و در این راستا موضوع وصول مطالبات شرکت‌های زیرمجموعه را دنبال کرده‌ایم.

راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری با محوریت هواپیمایی آسمان

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، گفت: در شرکت آتیه‌ صبا در حال تدوین اپلیکیشنی هستیم که شرکت هواپیمایی آسمان را با مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی خود ترکیب کنیم و مجموعه‌ای گردشگری برای ارائه خدمات مناسب به مردم و همچنین تخفیف ویژه به بازنشستگان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ۶۵ هتل ما در بخش گردشگری خدمات می‌دهد که همه آنها بهسازی و نوسازی شده است.

در پایان گفتنی است مهندس ولی آذروش در دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی حضور و عضوهیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس بوده است. که سوابق دیگری مانند شهرداری اردبیل،دو دوره هیات ریسه کمیسیون عمران ونمایندگی مجلس،عضویت هیات مدیره مترو ومدیرعامل پایانه های شهرداری تهران را در سابقه خود دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، خروج آسمان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها