بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
رای مردم به اصلاح‌طلبان درانتخابات شورای شهر اتمام حجت بدنه اجتماعی اصلاحات با این جریان بود. وعده ایجاد تحول در شهرداری تهران و مدیریتی پاکدستانه و قرارگرفتن مجموعه اداری شهرداری در گوی بلورین الزاماتی بود که مجموعه شورای شهر و شهردار تهران وعده آن را داده بودند.
 تدبیر24»چندی پیش محمد علی نجفی با گزارشی از آنچه تحویل گرفته را با مردم در میان گذاشت. انتظار هم همین بود، باید گزارش روشنی از وضعیت‌گذشته این نهاد گسترده ارائه می‌شد زیرا میراث بدیمنی از شهردار قبل به اصلاح‌طلبان و آقای نجفی رسیده که پیمایش اهداف اصلاح‌طلبانه در آینده را در شهرداری تهران دشوار می‌کند. شهرداری در وضعیت نرمالی به سر نمی‌برد و مردم باید در جریان نوع عملکرد گذشته این نهاد قرار بگیرند. باید مشخص می‌شد که مدیریت جدید با چه چالش‌هایی در اداره شهر تهران روبه‌رو است. طبیعتا آقای نجفی برای اطلاع مردم سعی کرد گزارش دهد تا در آینده مردم دچار بی‌اعتمادی به وی به عنوان شهرداری اصلاح‌طلب نشوند. این حق مردم است که بدانند در شهرداری تهران چه گذشته و نمایندگان مردم در پارلمان شهری نیز اطلاع یابند چه مسیری در پیش‌روی آنهاست. از منظر دیگر گزارش نجفی آینده سیاسی قالیباف را مجهول کرده است. او که سابقه طولانی در شهرداری تهران داشته، اکنون باید براساس گزارش شهردارتهران به افکار عمومی پاسخگو باشد. قالیباف همواره سعی می‌کرد از سکوی شهرداری برای پریدن به پاستور استفاده کند که البته هر بار ناکام ماند. واقعیت آن است که با توجه به شکست‌های پیاپی آقای قالیباف از نمایندگان جریان اصلاحات و عملکرد نه چندان شفاف وی در شهرداری تهران او دیگر فاقد آینده سیاسی روشن است. قالیباف را باید تمام شده پنداشت و جریان اصولگرا نیز اگر بخواهد آینده سیاسی خود را به قالیباف گره بزند، نمی‌تواند دستاورد موفقی در ورود به عرصه سیاسی داشته باشد. زمانی که یک شخص چندین بار خود را در معرض رای مردم قرار می‌دهد، دیگر نمی‌تواند به عاملی برای ایجاد کنش سیاسی درکشور و یا پویایی یک جریان سیاسی از منظر داخلی تبدیل شود. هرچند این فرد دارای سابقه فراوانی باشد. بسیاری از اصولگرایان نیز به این نتیجه خواهند رسید که دوران قدرتمندی سیاسی قالیباف به سرآمده است. در نتیجه اگر جریان اصولگرا آینده خود را با قالیباف پیوند بزند، دچار خطای استراتژیکی شده است. بازی کردن با یک مهره نا‌موفق می‌تواند یک جریان سیاسی ناموفق را در معرض نابودی قراردهد. گذشته از اینکه قالیباف در آینده در میان اصولگرایان چه وزنی خواهد داشت و آیا اصولگرایان تمایل دارند رای خود را در سبد قالیباف بریزند یا نه، واقعیت آن است که قالیباف اکنون باید در مقابل عملکرد خود در شورای شهر تهران پاسخگو باشد. بدهکارکردن شهرداری تهران آن‌هم به میزان درآمد سه سال این نهاد چیزی نیست که از دید مردم مورد غفلت قرار بگیرد. از این گذشته نهاد‌های قضایی و نظارتی نیز به گزارشات شهرداری کنونی تهران در مورد عملکرد گذشته شهرداری ورود کنند تا سره از ناسره جدا شود.



مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها