بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
نایب رییس فراکسیون امید مجلس گفت: جلوگیری از شکل‌گیری فضای باز و رقابت‌پذیر موجب سلب اعتماد عمومی شده و مردم اعتمادشان را از سایت‌ها و پایگاه‌های رسمی برداشته و به جاهای دیگر می‌برند.

تدبیر24»عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تبیین چرایی بی‌تمایلی عمومی مردم به اپلیکیشن‌های ایرانی، گفت: زمانی ویدیو و فیلم‌های ویدیویی به همراه توزیع کنندگان آنها جلب و جمع می‌شد و مدتی بعد بازار سیاه کرایه ویدیو و فیلم‌های ویدیویی داغ شد بعد از آن فضای نرم‌افزاری به حدی توسعه پیدا کرد که یک فیلم با کمترین حجم از فضای مجازی دانلود می‌شد و دیگر نیازی به فیلم‌های ویدیویی، سی دی، دی وی دی و کارت حافظه نبود.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس ادامه داد: بعدها فضای جمع‌آوری دیش‌های ماهواره و پارازیت‌ها رونق گرفت با این وجود مردم همچنان از این تجهیزات استفاده کردند و جدیدا هم برخی اپلیکیشن‌ها از جمله تلگرام فیلتر شد اما در طول مدت فیلتر، صفحات مجازی همه از مسؤولان بگیر تا عموم مردم بروز شد.  

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: علاوه بر استفاده مسؤولان و مردم از فیلترشکن‌ها طی روزهای فیلتر تلگرام، بچه‌های ۸-۹ ساله با داشتن یک عدد گوشی تلفن همراه ضمن دسترسی به تلگرام و فیلترشکن به هر سایتی که می‌خواستند، دسترسی داشتند.

نایب رییس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: سابقه مدیریت فضای رسانه‌ای کشور در صدا و سیما و ممنوعیت استفاده از ماهواره و محصولات سمعی و بصری نشان می‌دهد نگاه‌های حذفی جوابگو نیست، نگاه‌هایی که به دنبال پاک کردن صورت مسئله است به نتیجه نمی‌رسد.

حسین‌زاده پیشنهاد داد: به جای فیلتر تلگرام که افزایش اقبال عمومی را به دنبال دارد، فضای رقابتی بین کانال‌های تلگرامی توسعه داده شود تا از این طریق اعتماد مردم به کانال‌ها و فضاهای درون‌سرزمینی بیشتر شود و مرجع مردم کانال‌ها و فضاهای مجازی داخلی شود. این مسئله بسیار بهتر از برچیده شدن اصل موضوع است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس در پاسخ به این پرسش که برخوردهای سلبی چقدر می‌تواند موجب سلب اعتماد عمومی از مراجع رسمی داخلی شود؟ گفت: «فیلتر کردن» اپلیکیشن‌های پر مخاطب مثل تلگرام هم تاثیر اقتصادی دارد و هم از منظر روانشناسی اجتماعی قابل تحلیل و بررسی است اما هیچ یک از این موضوعات  در تصمیم‌سازی‌ها محل مداخله نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: درست است که شرایط کشور در مقطعی حساس و بحرانی شد ولی آیا به آثار سیاسی و اجتماعی فیلتر تلگرام توجه شد؟ به طور قطع می‌گویم به این آثار و آسیب‌های ناشی از آن توجهی نشد.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس متذکر شد: از پاک کردن صورت مسئله هیچ چیزی عایدمان نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها