بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۱۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
غلامعباس توسلی فعال سیاسی
ايشان مي‌تواند سخناني را كه مي‌خواهد بيان كند، مكتوب كرده و از اين طريق علني کند. در حالت دوم مي‌توان آن را به نظرسنجي گذاشت تا . . .

تدبیر24 : احمدي‌نژاد طي نامه‌اي از رئيس‌جمهور درخواست مناظره كرده است. او گزارش 100روزه رئيس‌جمهور و تقاضاي مردم و كارشناسان را دليل دعوت روحاني به مناظره اعلام كرده. بايد اين نكته را متذكر شد كه عرصه سياست، عرصه پهلواني و زورآزمايي نيست كه طرفين بخواهند نشان دهند كدام يك زورمندترند. عرصه سياست، منطقي و بسيار حساس است و نمي‌توان براي خودنمايي و در عرصه ماندن از طريق آن وارد بازي شد و قاعده بازي را به نفع خود پيش برد.

آقاي روحاني سه ماه است كه فعاليت خود را به عنوان رئيس‌جمهور آغاز كرده و در اين مدت، نيازي احساس نمي‌شود كه بخواهند به مناظره بپردازند. ايشان سخن‌هايي را كه حس كرده‌اند نياز به گفتن آنها وجود دارد در گزارش 100روزه خود بيان كردند. گفته‌هايشان در اين گزارش به ميزاني مربوط به دولت گذشته بود كه از شخصيت آقاي روحاني آنگونه كه انتظار می‌رفت؛ احتمالا درباره بسياري از قضاياي دولت گذشته سكوت كرده است و خود را ملزم به اين ندانسته كه در شرايط حاضر كشور، همه حقايق را بازگو كند. هنوز سبك و رويه دولت به درستي مشخص نشده و مناظره بايد در زماني شكل بگيرد كه دولت نياز آن را احساس كند.

زماني كه هدف و موضوع دولت مشخص شد مي‌توان او را به مناظره فرا خواند هرچند كه شايد در آن زمان هم دولت نياز به آن را احساس نكند. مواردي كه سبب شد آقاي احمدي‌نژاد اين موضوع را عنوان كند را بايد از راه‌هاي ديگر حل كرد. اين موارد را مي‌توان از دو راه و طريق متفاوت ديگر سر و سامان داد؛ مكتوب كردن و نوشتن يكي از راه‌هاي منطقي بيان گفته‌هاست. ايشان مي‌تواند سخناني را كه مي‌خواهد بيان كند، مكتوب كرده و از اين طريق علني کند. در حالت دوم مي‌توان آن را به نظرسنجي گذاشت تا همه افراد و كارشناسان بتوانند درباره آن نظر بدهند. راه ديگري كه منطقي و مناسب است اينكه افراد و كارشناسان خبره، اظهارنظر و قضاوت را برعهده بگيرند. مسلما مناظره نمي‌تواند چهره خوبي براي اين هدف داشته باشد زيرا بايد كشور را از هرگونه التهاب و تنش دور نگه داشت، در مناظره بايد استيل و منش خاص آن را حفظ كرد.

هر حركت سياسي آداب و رسوم خاص خود را دارد و در چنين حركت مهمي بايد اين اصول حفظ شود. شخصيت آقاي احمدي‌نژاد نشان داده كه نمي‌توان در اين موقعيت، با خاطري آسوده به استقبال مناظره با وی رفت. با نگاهي به تاريخ نه چندان دور، در مناظره‌هايي كه در كشور صورت گرفته مشخص شده كه احمدي‌نژاد نمي‌تواند پاسخگوي واقعي مسائل باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
0
0
حتماً عرصه سیاه نمایی و عقده دل خالی کردنه !!! نه غلام ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
نه عرصه خرابکاری افراطیهاست. البته بود. دیگه نیست با روحانی عزیز.
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
0
1
من شهروندعادی حاضرم بااحمدی نژادمناظره کنم چراکه آنچه " عیان است چه حاجت به بیان است"؟جامعه ای که در مولفه هایش دچاربحرانی شده که سالهای سال بایدبطورشبانه روزکارکردتاشایدبشودازاین وضعیت اسفناک بیرون آمدوواقعیتهاخودبخوبی مبین ومویدعملکرد8سال وعده ووعیدوشعارپوپولیستی و...دولت نهم ودهم اندواوضاع دراین دوره به گوته ای مفتضحانه بودکه صمیمی ترین یاران احمدی نژاددرمجلس ودولت وحوزه ودانشگاه و...کاسه صبرشان به سرآمدونه تنهادست ازحمایت ازاوبرداشتندبلکه زبان نقدبازکردندوگفتندآنچه که البته بایدپیش ازاین میگفتندو...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها