بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
سرگئی لاوروف در کنفرانسی مطبوعاتی با وزیر خارجه دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن تاکید کرد که روسیه از صلح در این کشور حمایت می‌کند و تمام تلاشش را در این راستا به کار می‌گیرد.
تدبیر24»سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی با عبدالملک المخلافی، همتای یمنی خود در مسکو گفت: روسیه خواهان آن است که کمک‌های انسان دوستانه به ملت یمن برسد و از اقدامات انسانی در یمن حمایت می‌کند.

وی گفت: ما از تمامی طرف‌های درگیر از جمله ائتلاف عربی تحت امر عربستان می‌خواهیم درگیری را کنار بنهند و به مذاکرات سیاسی روی بیاورند. در این زمینه با حوثی‌های یمن و کشورهای مرتبط با این پرونده نیز مذاکراتی انجام داده‌ایم.

وی روابط میان ملت‌های یمن و روسیه را تاریخی خواند و گفت: مسکو خواهان ادامه روابط سیاسی مستقیم با یمن است و از طریق سفارتمان در یمن که به دلایل امنیتی اکنون به ریاض منتقل شده این ارتباط مستقیم را حفظ می‌کنیم.

المخلافی نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که مذاکرات سازنده‌ای با لاوروف داشته و علاوه بر مسائل یمن درمورد اقدام آمریکا درباره قدس نیز با روسیه گفت‌وگو کرده است.

او همچنین از آنچه "مواضع حمایتی روسیه از دولت مشروع یمن" خواند تشکر کرد و گفت، روسیه همواره خواهان حفظ ثبات در یمن بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد، تمامی طرح‌ها و راه‌حل‌های تحمیل شده از خارج به یمن بی‌فایده‌اند و روسیه با تمامی طرف‌ها رابطه یکسانی دارد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در خصوص عملیات نظامی ترکیه در عفرین خواهان محترم شمردن تمامیت ارضی سوریه شد و گفت، نمایندگان روسیه با رهبران ترکیه و سوریه درخصوص این عملیات نظامی در تماس هستند.

وی تصریح کرد، آمریکا تلاش می‌کند تا کردها را به مذاکره نکردن با دولت دمشق و تحریک به درگیری‌های جدایی‌طلبانه بین آنها قانع کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، اقدامات آمریکا در سوریه یکی از این دو علت است یا به عمد به دنبال تحریک کردن است و یا از اوضاع سوریه درک درستی ندارد.

لاوروف گفت، در ارتباط با نشست شورای امنیت که با ابتکار عمل فرانسه برگزار می‌شود باید گفت، این جهت‌گیری در قبال حوادث معین به ویژه حل و فصل بحران سوریه نگران کننده است.

وی در ادامه افزود، کشورهای غربی تلاش می‌کنند پیرامون اوضاع غوطه شرقی و ادلب آشوب به پا کنند و چشمان خود را به گروه‌های مسلح وابسته به جبهة النصره در غوطه شرقی بسته‌اند که به دمشق و سفارت روسیه در این استان حمله می‌کند.

لاوروف تاکید کرد، به رغم عملیات ترکیه در عفرین از نمایندگان کردها برای مشارکت در کنفرانس سوچی درباره سوریه دعوت شده و نمایندگان کردها در لیست سوری‌های دعوت شده به نشست سوچی هستند که قرار است ظرف روزهای آینده تشکیل شود.

وی گفت: دونالد ترامپ تحت فشار  مخالفان سیاسی  خود در کشورش مجبور شد تصمیماتی علیه روسیه بگیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها