بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو اظهار کرد: با توجه به اینکه در زمینه قطعات یدکی انواع خودرو کالای نو در بازار وجود دارد، مدتی است سرقت قطعات خودرو کمتر شده است.
تدبیر24»محمد پور رجبیان  اظهار کرد: در گذشته با توجه به اینکه همراه برخی خودروهای وارد شده مانند انواع شورلت، قطعات آنها وارد نمی‌شد، برخی افراد به فروش و تعویض قطعات مستعمل می‌پرداختند اما اکنون با توجه به شرایط، کسب و کار این افراد کمتر شده  است، چراکه قطعات یدکی نو در بازار موجود است و به همین دلیل سرقت قطعه از خودروها نیز کمتر شده است.

درباره قیمت آهن توضیح داد و گفت: نحوه تعیین قیمت آهن در بورس  شرایطی ایجاد می‌کند که گاه برای فعالان این عرصه مشکلات متعدد به همراه دارد.

وی افزود: قیمت آهن به طور معمول هرچند هفته یک بار در بازار بورس تعیین می‌شود و برهمین اساس گاه شاهدیم که به یکباره در مدتی کوتاه با کاهش قیمت مواجه شده و به طور مثال از ۲۵۰۰ تومان به ۲۳۰۰ تومان می‌رسد. در چنین شرایطی افرادی که آهن را با قیمتی بالاتر خریده‌اند مجبور می‌شوند برای فروش کالای خود در بازار دست نگه دارند به همین دلیل در مقاطع زمانی مختلف نوعی رکود در بازار آهن ایجاد می‌شود تا افرادی که کالای خود را با قیمتی بالاتر خریده بودند موفق به فروش آن شوند.

رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو همچنین اظهار کرد: از سوی دیگر روندی منطقی در مورد افزایش قیمت‌های این بخش بازار وجود ندارد و به یکباره شاهد اختلاف قیمت بالا می‌شویم، چنین شرایطی موجب می‌شود افرادی که در گذشته قرارداد بسته و برای تامین کالایی خاص متعهد شده‌اند نتوانند با قیمت جدید به فعالیت بپردازند. براین اساس این افراد باید متضرر شوند یا تعهدات خود را با دشواری زیاد به پایان برسانند، این وضعیت به ویژه زمانی که حجم سفارش‌ها بالا باشد هیچ امکانی برای انجام پروژه‌ها باقی نمی‌گذارد و برهمین اساس برخی پروژه‌ها تعطیل شده یا ناتمام می‌مانند.

پوررجبیان درباره‌ی تاثیر گرانی‌های اخیر انواع فلزات در قیمت خودرو نیز توضیح داد: اکثر قطعه‌سازان ما نیز از ورق‌های روغنی استفاده می‌کنند که در چنین شرایطی آنها نیز شرایط نا به‌سامانی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: تغییرات قیمتی یکباره در ایفای تعهدات قطعه‌سازان مشکلاتی ایجاد کرده و موجب می‌شود این شرکت‌ها با دشواری‌های متعدد مواجه شوند. حتی گاه ممکن است تولید کننده قطعه مجبور به کاستن از کیفیت قطعه خود شود یا این‌که به واردات کالاهای مختلف از چین بپردازد و بر روی آنها مارک برند ایرانی را نصب کنند زیرا به هر صورت ملزم به رعایت قرارداد و تامین سفارش‌های خود است.

رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو با بیان این‌که در ماه‌های گذشته به واسطه مجموع شرایط و افزایش‌هایی که در بخش‌های مختلفی از جمله دستمزد و حامل‌های انرژی وجود داشته، قیمت محصولات این صنف حدود ۲۰ درصد افزایش یافته، گفت: قطعا در زمینه تولید قطعا خودرو نیز چنین وضعیتی وجود دارد و شرکت‌هایی که تولید انبوه دارند اکنون با خودروسازان کشور دچار مشکل شده‌اند، چرا که قیمت تمام شده آنها به گونه‌ای است که فعالیت به مانند سابق برای آنها مقرون به صرفه محسوب نمی‌شود.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها