بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مدیرکل پیش‌ بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به نقش پررنگ برف در از بین بردن آلاینده‌های موجود در هوا، تصریح کرد: اگر چه برف یک پاک‌کننده قوی آلاینده‌ها است، اما قطعا تاثیر آن موقت است و به محض پایدار شدن شرایط جوی و تولید آلاینده‌ها شرایط کیفی به حد ناسالم می‌رسد.
تدبیر24»احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تاثیر بارش‌های جوی بر کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا یک پدیده بلندمدت نیست و قطعا با وزش باد شدید یا ریزش باران و برف کیفیت هوا تغییر و شاخص آلودگی کاهش پیدا می‌کند، اما با برقراری شرایط پایدار در جو، مجددا مقدار آلاینده‌ها افزایش یافته و هوای ناسالم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته، بارش برف در تهران باعث بهبود کیفیت هوا و تمیز شدن آن شد به ویژه اینکه برف به دلیل داشتن حالت اسفنجی، پاک کننده قوی است که آلودگی‌ها را در خود جذب می‌کند و به سطح زمین می‌آورد. به همین علت قدیمی‌ها تاکید دارند که نباید برف اول خورده شود، چون این برف حاوی آلاینده‌های هوا است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای پاک ناشی از ریزش برف در تهران کاملا موقت بود و به محض پایدار شدن شرایط جوی و تولید آلاینده‌های ناشی از خودروها و صنایع شرایط کیفی هوای تهران به حد ناسالم رسید.

وظیفه تاکید کرد: پدیده‌های جوی مثل باد، باران و برف بر بهبود کیفیت هوا تاثیر دارند اما باعث حل مشکل آلودگی هوا نمی‌شوند. روشن است برای حل قطعی این مشکل باید به سمت بهبود کیفیت سوخت و خودرو و کاهش آلایندگی صنایع حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته شینا انصاری-مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست- نیز با اشاره به تاثیر موقت باران و برف در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: افزایش شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهایی مثل تهران نشان می‌دهد که بارگذاری جمعیتی در تهران دچار اشکال است و جمعیت این شهرها بالاتر از حد ظرفیت زیستی است و این بارش‌ها قطعا تکافوی بار جمعیت خودرویی و انسانی موجود در پایتخت را نمی‌کند و باعث حل مشکل آلودگی هوا در کلانشهرهایی مثل تهران نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها