بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
رییس دانشگاه تهران آموزش عالی را در جهان امروز بسیار پیچیده توصیف کرد و افزود: «امروزه همفکری، همراهی و همکاری نه تنها در سطح دانشگاه‌های کشور و منطقه بلکه در کل جهان به عنوان یک ضرورت به شمار می‌رود. یکی از شاخص‌های مهم ارزشیابی یک دانشگاه در جهان میزان ارتباط علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های دیگر از جمله تعداد دانشجویان خارجی و تعداد مقالات مشترک بین دانشگاهی است».
تدبیر24»دکتر محمود نیلی احمد آبادی در هفدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور که در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر، تقارن این نشست را با آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی به فال نیک گرفت و افزایش هرچه بیشتر کیفیت آموزش عالی در دانشگاه‌های کشور را آرزو کرد.

رئیس دانشگاه تهران، با تشکر از مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به دلیل حضور در این اجلاس گفت: «با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب جزیره کیش، همکاری دانشگاه‌های سطح یک کشور با سازمان منطقه آزاد کیش، می‌تواند تحول بسیار بزرگی را در حوزه علم و فناوری در این منطقه رقم بزند».

رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور افزود: «بخش عمده آموزش عالی از نظر کیفی در این ۱۳ دانشگاه کشور رخ می‌دهد و بسیاری از افتخارات علمی که جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان داشته مرهون همین دانشگاه‌ها است».

وی کیفیت و عملکرد این دانشگاه‌ها را بر سطح آموزش عالی کشور بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: «اگر این دانشگاه‌ها کیفیت سطح آموزش عالی خود را بالا ببرند قطعاً می‌توانند سطح آموزش کشور را متأثر نمایند».

رئیس دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اینکه مبنای آموزش عالی ارتباط بین‌المللی است، گفت: «تا سه سال پیش به‌دلیل ممنوعیت قانونی، پذیرش دانشجوی خارجی و تدریس به زبان‌های خارجی در دانشگاه‌های بین‌المللی کیش ممکن نبود، اما با رفع این ممنوعیت، این دانشگاه‌ها اقدام به جذب دانشجوی خارجی و ورود به عرصه‌های بین‌المللی کرده‌اند. مشکلات بسیاری هنوز در حوزه بین‌الملل وجود دارد و امیدواریم با برطرف شدن این موانع و مشکلات بتوان یک محیط بین‌المللی را در جزیره کیش تجربه کرد».

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود کمبودهای موجود در جزیره کیش از نظر تجهیزات و امکانات فنی و آزمایشگاهی را برشمرد و افزود: «یکی از موضوعاتی که می‌توان در جزیره کیش به آن توجه کرد ایجاد مرکز تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته‌ای است که می‌تواند با همکاری دانشگاه‌ها و مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شود و این منطقه را به محل بسیار مناسبی برای فرصت مطالعاتی محققین از تمامی نقاط جهان و کشور تبدیل کند».

در این نشست دکتر انصاری لاری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز به علاقه‌مندی این سازمان به برگزاری نشست‌هایی از این دست اشاره کرد و گسترش هرچه بیشتر ارتباط دانشگاه‌های سطح یک کشور با سازمان منطقه آزاد کیش را خواستار شد.

وی با بیان مزیت‌های جزیره کیش برای تبدیل شدن به یک مرکز بین‌المللی علمی و پژوهشی کشور ابراز داشت: «اگر دانشگاه‌های مستقر در کیش بتوانند ماهیت بین‌المللی خود را به تمامی بروز دهند، سازمان آماده است تمامی امکانات جزیره را در اختیار آنان قرار دهد. اگر چنین شرایطی محقق شود کیش می‌تواند یک نقطه جهش در آموزش عالی کشور باشد».

در ادامه اجلاس، رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور وارد دستورجلسه اجلاس شدند و به بیان دیدگاه‌های خود درباره بررسی وضعیت دانشگاه‌ها و اتخاذ سیاست‌های مناسب در تحولات اخیرکشور، بررسی شیوه‌های جذب دانشجو با توجه به مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی، تخصیص بودجه و اعتبارات دانشگاه‌ها در سال جاری و... پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، هفدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور با حضور روسای ۱۳ دانشگاه سطح یک کشور و دکتر مسعود شمس بخش، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر کل دفتر وزارتی این وزارتخانه، دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، به میزبانی دانشگاه تهران، در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها