بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
از جمله نقاطی که در شهر کرمان گره ترافیکی زیادی داشت و در هیچ دوره‌ای، شهرداری برای بهبود وضعیت آن ورود نکرده بود، میدان آزادی کرمان بود که با پیگیری‌ها و حمایت استاندار کرمان توسعه‌گرا و شجاعت اعضای شورای اسلامی دوره چهارم، ساخت زیر گذر در محدوده‌ی این میدان آغاز شد.
تدبیر24»تفاهمنامه ساخت زیرگذر میدان آزادی با هزینه 106.6 میلیارد تومان، در 17 آذر ماه سال 93 منعقد شد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از 15 مهرماه سال 94 اجرای این پروژه را آغاز کرد که مدت پیمان 24 ماه تعیین شده بود ضمن آنکه مشاور طرح نیز شرکت کرانه به کرانه پارس است.

کمبود بودجه شهرداری، افزایش سطح آب‌های زیر سطحی، مسائل ترافیکی هم‌چنین باقی ماندن از تملک منطقه از عواملی هستند که مسئولان علت عدم اتمام پروژه میدان آزادی نام می‌برند.

شورای شهر دوره چهارم شهر کرمان برای طراحی المان میدان آزادی مسابقه‌ کشوری برگزار کرد و از میان طراحی‌هایی که به دبیرخانه مسابقه(معاونت شهرداری کرمان) رسیده بود، آنچه که اعلام شد 10 طرح بوسیله داوران کشوری انتخاب و در نهایت یک طرح نهایی شد اما این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر این‌که با المان میدان آزادی مخالفت شده و ممکن است المان انتخاب شده رد شود، شنیده می‌شود، از این‌رو ایسنا به دنبال صحت و سقم آن رفته است.

المان میدان آزادی، میدان بازی سیاسی شد

«علی‌اکبر مشرفی» عضو شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص برخی اظهارات مبنی بر این‌که شورای شهر کرمان قصد نصب المان میدان آزادی را ندارند به ایسنا می‌گوید: المان میدان آزادی تاکنون در صحن شورا به صورت علنی مطرح نشده و در این خصوص بحث نشده است اما مسأله المان و نصب آن در میدان آزادی یک مبحث کاملاً فنی است.

وی افزود: آنچه که بنده شنیده‌ام برخی اذعان دارند که امکان نصب این المان در میدان آزادی وجود ندارد، با توجه به این‌که این مهم یک موضوع علمی و فنی است، از این‌رو باید موضوع المان آزادی در شورا مطرح و روی آن بحث و بررسی علمی و کارشناسی صورت گیرد.

عضو شورای شهر کرمان با تأکید بر آنکه بنده نیز فقط این مهم را شنیده‌ام و هنوز در صحن شورا مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: عده‌ای از اعضای شورا بیان کرده‌اند که این المان مورد تایید نیست و نصب آن در میدان آزادی امکان‌پذیر نیست.

وی یادآوری کرد: برای طراحی المان آزادی، فراخوان عمومی اعلام شد که بیش از 90 نفر در این فراخوان شرکت و المان‌های مختلفی طراحی شد، ضمن آن‌که از اساتید مجرب و متخصص کشوری برای انتخاب المان کمک گرفته شده و نمی‌توان گفت که این المان را اعضای شورای چهارم انتخاب کرده‌اند.

مشرفی به برخی اظهارات در خصوص رد کردن این المان اشاره کرد و ادامه داد: برخی معتقدند که المان قدیمی است و برخی نیز عنوان می‌کنند که امکان نصب آن در میدان آزادی وجود ندارد و از این‌رو باید یک شورای فنی با حضور داورانی که روی این المان نظر داده‌اند و کسانیکه این المان را طراحی کرده‌اند، تشکیل و مسایل فنی و کارشناسی این المان مورد ارزیابی دوباره قرار گیرد.

وی با تأکید بر آن‌که طراحی المان آزادی کاملاً علمی و فنی انجام شده است، اظهار کرد: طراحی المان آزادی توسط معماران مطرح کشور انجام شده است و شورا در انتخاب المان آزادی نظر خاصی نداشته است، حال اگر اعضای شورای شهر جدید با المان آزادی مخالف هستند باید این مهم در کارگروه‌های فنی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان در پاسخ به این پرسش که این مخالفت‌ها با المان آزادی آیا ممکن است سیاسی باشد؟ به ایسنا گفت: امیدوارم که که چنین نباشد و مسایل سیاسی، مسایل عمران شهری را تحت‌الشعاع قرار ندهد تا بتوانیم شهری زیبا داشته باشیم.

وی از زمان بهره‌برداری میدان آزادی سخن به میان آورد و اظهار امیدواری کرد اگر مشکلی رخ ندهد، میدان آزادی در خردادماه سال آینده به بهره‌بردای خواهد رسید.

به دنبال نوآوری هستیم

«مهران عالم‌زاده» شهردار کرمان نیز در خصوص المان میدان آزادی به ایسنا می‌گوید: در مورد المان در میدان آزادی بحث‌هایی شده است و قطعاً در طرح المان آزادی تغییراتی ایجاد خواهد شد و ایده‌های جدیدی را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: ممکن است در بخش‌های از میدان آزادی نوآوری خاصی ایجاد شود و اکنون در حال بررسی‌های کارشناسی هستیم و تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است.

شهردار کرمان با اشاره به این‌که کارشناسان معتقدند که نصب المان با حجم و شکل خاص در میدان آزادی ضرورت ندارد، افزود: یک مسابقه‌ای برگزار شده است و شماری المان طراحی شده است و هنوز چیز خاصی انتخاب نشده است و حتی هنوز المان‌ها ارایه شده در حال بررسی هستند.

عالم‌زاده در زمینه زمان بهره‌برداری میدان آزادی گفت: آنچه که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اعلام کرده است، خردادماه سال آینده میدان آزادی به بهره‌بردای خواهد رسید، ضمن آنکه پس از تحویل پروژه توسط قراگاه خاتم‌الانبیاء شاید قابلیت عبور مرور داشته باشد اما باید پس از آن تأسیسات، فضای سبز و... در آن انجام شود.

بهمن‌ماه چهارراه ولی‌عصر(عج) افتتاح می‌شود

به گزارش ایسنا، چهارراه ولی عصر از جمله چهارراه های پرترافیک شهر کرمان بود که برای رفع این مشکل باید تدبیری اندیشیده می‌شد که در این راستا برای کاهش و روان‌سازی ترافیک شهر کرمان در چهارراه ولی‌عصر پروژه تقاطع غیر هم سطح طراحی و اکنون در حال ساخت است.

میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 37.3 میلیارد تومان است و طول کل روگذر وعرشه تقاطع 213 متر بوده که ساخت آن از مردادماه 1394 آغاز شد.

«علی‌اکبر مشرفی» عضو شورای شهر کرمان با نوید این خبر که چهارراه ولیعصر در بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: چهارراه ولیعصر حداکثر ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

هم‌چنین «مهران عالم‌زاده» شهردار کرمان از بهره‌برداری روگذر چهارراه‌ولیعصر در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این پروژه به‌علت  اختصاص ندادن به موقع منابع مالی این پروژه با تأخیر روبرو شد.

آیا مردم کرمان افتتاح پل سیدی را خواهند دید؟

به گزارش ایسنا، برخی مسئولان تقاطع غیر هم‌سطح هفت تیر(پل چهارراه سیدی)، را یکی از بزرگترین پروژه‌هایی می‌دانند که تاکنون اجرا شده و از جمله علل طولانی شدن این پروژه را نیز، حجم زیاد عملیات اجرایی آن دانسته‌اند و برخی کمبود اعتبار و ضعف پیمانکار مهم‌ترین علت تأخیر در زمان بهره‌برداری پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سیدی برشمرده‌اند.

ساخت تقاطع غیر هم‌سطح شهدای هفت تیر(چهارراه سیدی) از تیرماه 1390 آغاز شد این تقاطع غیر هم‌سطح مشتمل بر 7 دهانه پل به طول 192 متر است.

مشرفی عضو شورای شهر در خصوص پل سیدی افزود: مقرر بود که حدود دو ماه پیش شهرداری پولی را به پیمانکار پرداخت کند و پیمانکار تا پایان سال پل سیدی به بهره‌برداری برسد اما شهرداری این اعتبار را به پیمانکار پرداخت نکرد، از این‌رو تا پایان سال به بهره‌برداری نمی‌رسد اما اگر شهرداری به تعهدات خود نسبت به پیمانکار عمل کند، تا اردیبهشت‌ماه سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

عالم‌زاده شهردار کرمان نیز به پل سیدی اشاره کرد و افزود: پیش از این‌که بنده به سمت شهرداری کرمان انتخاب شوم، توافقاتی با پیمانکار این پروژه صورت گرفته است تا شهرداری به پیمانکار کمکی کند و این پروژه پیش از سال به اتمام برسد اما بنا به‌عللی این پروژه نهایتاً تا پایان اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
برچسب ها: تدبیر24 ، سال 97
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها