بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کارشناس آموزش و پرورش گفت: مشکلات صندوق ذخیره ناشی از ضعف در اساسنامه و ساز و کار مدیریتی است.
تدبیر24»حجت‌الله بنیادی کارشناس آموزش و پرورش و منابع انسانی در گفت‌و گو با حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و برگزاری انتخابات برای اعضای هیئت امنا عنوان کرد: گزارشی در کمیسیون آموزش مجلس درباره تحقیق‌ و تفحص از صندوق ذخیره اعلام شد که در آن آمده است تعدادی از قرارداد‌های شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان که به سرانجام موضوع قرارداد ختم نشده است، تبدیل به تهاتر با زمین معارض‌دار، پروژه‌های سنگین نیمه‌تمام، سهام نامرغوب شرکت‌ها و ... شده و بازگشت سرمایه آن در هاله‌ای از ابهام است.
 
وی ادامه داد: همین بند از گزارش نشان می‌دهد صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل ضعف در اساسنامه و ساز و کار مدیریت و نظارت به شکل‌های مختلف و در سالیان متمادی از بدو تأسیس مورد چپاول و غارت قرار گرفته است.
 
بنیادی تصریح کرد: تنها وجه اشتراک خرید این شرکت‌های نامتناسب و ناهمگون در زمینه‌های مختلف، زیان ده بودن؛ ورشکستگی، اشکال در مالکیت است.
 
کارشناس آموزش‌ و پرورش و منابع انسانی گفت: افراد پشت پرده این رویداد‌ها و بهره‌برداران اصلی این صندوق با انتخاباتی تشریفاتی و وارد کردن معلمان به این مجموعه سعی بر استمرار این چپاول، دست‌اندازی و سرپوش نهادن بر آن با دفاعیه‌ای با عنوان حضور نمایندگان معلم در صندوق را دارند.
 
خرید شرکت‌های تو در تو در کوتاه مدت نبوده است
 بنیادی تصریح کرد: از سوی دیگر خرید این شرکت‌های تو در تو و ورشکسته، زمین‌های معارض دارد و قطعاً نمی‌تواند در یک دوره کوتاه رخ داده باشد. اگر راه‌های این تخلفات و برباد دادن سرمایه معلمان صدیق و مخلص با اصلاح اساسنامه و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی بسته نشود، تنها نتیجه عضویت معلمان در صندوق فراهم کردن شرایط بهتر و امن‌تری برای استمرار چنین رویه ای است.
 
وی گفت: تنها دلیل چنین رویدادی ضعف در اساسنامه این صندوق است که بهتر بود وزیر ابتدا نسبت به بازنگری و تصویب آن اقدام می‌کرد.
 
کارشناس آموزش‌ و پرورش و منابع انسانی یادآورشد: باید از نمایندگانی که برگزاری انتخابات را برای عضویت معلمان با شرایط موجود اساسنامه‌ای صندوق تأیید کردند، سؤال شود که در اساسنامه، فرآیند‌های مدیریت، نحوه انتخاب اعضای هیئت امناء، هیئت مدیره صندوق و شرکت‌های وابسته چه تغییری رخ داده است؟، آیا انتخاب دو معلم بدون تخصص و تجربه و با انتخاباتی تشریفاتی می‌تواند مانع از به هدر رفتن سرمایه معلمان در خرید زمین‌های معارض دار و شرکت‌های ورشکسته و... شود؟!.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها