بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
خودروی تسلا رودستر به همراه سرنشین مانکن خود موسوم به "استارمن" که شش فوریه به همراه موشک "فالکون هوی" به فضا پرتاب شد در حال خارج شدن از دید تلسکوپ‌های فضایی و پیشروی در اعماق فضا است.
تدبیر24»بزرگترین موشک تاریخ در تاریخ 6 فوریه 2018 یک خودروی تسلا رودستر را به همراه یک مانکن که لباس فضانوردان را بر تن دارد به عنوان محموله به فضا برد.

هدف شرکت فضایی "اسپیس‌ایکس" از این پرتاب آزمایشی در درجه اول آزمایش سنجش توان موشکی با چنین قدرت و اندازه بود.

اکنون "استارمن" با خودرویش که متعلق به "الون ماسک" مدیرعامل "اسپیس‌ایکس" بود، در حال پیشروی در عمق فضاست تا به مدار مریخ برسد.

"استارمن" دور و دورتر می‌شود، تا جایی که بسیاری از تلسکوپ‌هایی که مسیر سفر آن را دنبال می‌کنند، به زودی دیگر نخواهند توانست آن را ببینند.

"پروژه تلسکوپ مجازی"(Virtual Telescope Project) یا همان "VTP" که از آغاز سفر "استارمن" آن را دنبال کرده، لحظات آخر در دیدرس بودن آن را به صورت زنده پخش خواهد کرد.

"VTP" به مردم امکان دسترسی به چندین تلسکوپ رباتیک را در زمان واقعی و از طریق اینترنت فراهم می‌کند.

باتری‌هایی که سیستم تصویربرداری از "استارمن" را تامین نیرو می‌کردند، 12 ساعت بعد از این که "فالکون هوی" از جو زمین خارج شد، تمام شدند و عکسی که در فوق می‌بینید، آخرین عکسی است که از نزدیک از این محموله گرفته شده است.

در حال حاضر تنها تصویری که از آن موجود است، یک نقطه روشن در حال حرکت میان چندین نقطه دیگر است که توسط تلسکوپ فضایی گرفته شده و آن را در زیر می‌بینید.

این بهترین تصویری است که می‌توان دریافت کرد.

"استارمن" در حال رفتن به مدار سیاره مریخ و سپس کمربند سیارکی است.

پخش مستقیم تلسکوپ مجازی از ساعت 17:45 روز امروز به وقت تهران تا ساعت 20:45 انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید غرق شدن "استارمن" و خودروی قرمز رنگش را در اعماق فضا ببینید می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

برچسب ها: تدبیر24 ، اعماق فضا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها