بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا به قرعه نسبتا آسانی خورده و برای صعود به جمع هشت تیم باید سویا را از پیش‌رو بردارد. در دیگر دیدار این گروه شاختار بعد از حذف ناپولی به دنبال حذف دیگر قدرت فوتبال ایتالیا یعنی رم است.
تدبیر24»در شب پایانی دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو دیدار برگزار خواهد شد که هر دو دیدار تیم‌های راه یافته به این مرحله با قرعه خوبی مواجه شدند و می‌توان آن‌ها را خوش‌شانش‌های این مرحله دانست.
سویا - منچستریونایتد
تیم مورینیو در مرحله گروهی در گروه آسانی قرار داشت و به  نظر می‌رسد که خوش شانسی آقای خاص هم‌چنان ادامه داشته باشد.
منچستریونایتد در گروهی که تیم‌های زسکا مسکو، بازل و بنفیکا در آن قرار داشتند هم‌چنان‌که پیش‌بینی می‌شد به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند.
شیاطین سرخ با توجه به قرار گرفتن تیم‌های بزرگ رئال مادرید، بایرن مونیخ و یوونتوس در رده دوم می‌توانستند به قرعه یکی از این تیم‌ها بیفتند و دو بازی سخت را تجربه کنند اما بخت با آن‌ها یار بود و به قرعه سویا افتادند تا روی کاغذ شانس زیادی برای صعود به دور بعد داشته باشند.
منچستریونایتد با وجود آن که خریدهای گران قیمتی در تابستان و فصل جابه‌جایی زمستانی داشت اما با حضور سیتی قدرتمند و فاصله زیادی که با صدر جدول رده‌بندی دارد باید بی‌خیال عنوان قهرمانی شود تا آن‌ها هم‌چون فصل قبل که قهرمانی در لیگ اروپا را به دست آوردند در فصل جاری هم امیدوار به قهرمانی در رقابتی اروپایی باشند هر چند که کار بسیار سختی پیش‌رو دارند.
یونایتد بازیکنان مصدوم زیادی قبل از دیدار برابر سویا دارد اما مورینیو امید زیادی دارد که آن‌ها به این دیدار حساس برسند.
آقای خاص گفت: راشفورد، هررا و والنسیا با آسیب دیدگی جزیی مواجه شده‌اند و امیدوارم که به دیدار برابر سویا برسند اما وضعیت پوگبا در هاله‌ای از ابهام است و هنوز معلوم نیست که به این دیدار حساس می‌رسد یا نه.
امید اصلی شیاطین سرخ
امید اصلی هواداران منچستر یونایتد برای درخشش در لیگ قهرمانان اروپا به بیرون از زمین بازی و به خود مورینیو برمی‌گردد. این مربی پرتغالی تجربه زیادی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. او دو بار قهرمانی با پورتو و اینتر را در کارنامه دارد و این نشان می‌دهد که داشتن انتظار قهرمانی از یونایتد مورینیو اصلا دور از انتظار نیست.
اما سویا به مراتب وضعیت بدتری نسبت به منچستریونایتد دارد. این تیم در رقابت‌های لالیگا در رده پنجم جدول رده‌بندی جای دارد و با صدر جدول ۲۳ امتیاز اختلاف دارد. سویا متخصص درخشش در لیگ اروپا است و چند فصلی است که در لیگ قهرمانان هم بازی می‌کند.
تکرار سناریوی تلخ برای مونتلا؟
سویا چند هفته پیش بود که سرمربی خود را برکنار و مونتلا جوان را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد. این مربی ۴۳ ایتالیایی بعد از ۷ سال دوباره به لیگ قهرمانان اروپا بازگشت اما این ترس را دارد که بازهم خاطره‌ای تلخ برای او رقم خورد.
در ۲۱ فوریه ۲۰۱۱ بود که رم تصمیم گرفت بعد از شکست ۴ بر ۳ برابر جنوا مونتلا را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب و او را جایگزین کلودیو رانیری باتجربه کند. در آن زمان رم باید در دیدار برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف شاختار می‌رفت و بهترین فرصت برای مونتلا بود تا توانایی خود را ثابت کند.
رم در دیدار رفت با هدایت رانیری در خانه به نتیجه سه بر دو تن به شکست داده بود. مونتلا امیدوار بود که بتواند در اوکراین جبران کند اما تیم او با سه گل تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها حذف شد تا تجربه‌ای تلخ برای این مربی جوان رقم خورد.
هواداران سویا اصلا دوست ندارند که تیم‌شان این بار با مونتلا تجربه حذف از لیگ قهرمانان را تکرار کند و حداقل این انتظار را دارند که به جمع هشت تیم راه پیدا کنند.
دیدار رفت دو تیم منچستریونایتد و سویا در اسپانیا برگزار خواهد شد.
شاختار- رم
در دیگر دیدار چهارشنبه شب تیم شاختار دونتسک اوکراین در ورزشگاه خانگی خود از رم پذیرایی می‌کند.
به نظر می‌رسد که راحت‌ترین و مناسب‌ترین قرعه به نام رم افتاده باشد. این تیم ایتالیایی در مرحله گروهی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد تا جایی که توانست در گروهی که تیم‌های قدرتمند چلسی و اتلتیکو مادرید در آن حضور داشتند به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند.
شاختار هم در مرحله گروهی دست به کار بزرگی زد و با شکست دادن ناپولی بعد از منچسترسیتی به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی راه پیدا کرد و این بار به دنبال حذف کردن یک غول بزرگ دیگر فوتبال ایتالیا است و باید دید که آیا در این ماموریت خود موفق می شود یا نه. شاختار توانست ناپولی که بسیار آماده‌تر و قوی‌تر از رم است را شکست دهد و این نشان می‌دهد  که آن‌ها با خوش شانسی به مرحله حذفی راه پیدا نکرده‌اند و می‌توانند دیگر تیم قدرتمند ایتالیایی را حذف کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها