بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
شرکت مخابراتی "ودافون" با همکاری شرکت نوکیا در پی راه‌اندازی یک شبکه اینترنت 4G در کره ماه و پخش زنده تصاویر ماه با کیفیت اچ‌.دی هستند.
تدبیر24»پوشش شبکه سلولی در زمین به اندازه‌ای که باید باشد نیست، اما این مسئله موجب نمی‌شود تا شرکت مخابراتی "ودافون"(Vodafone) و نوکیا از راه‌اندازی اولین شبکه 4G در ماه دست بردارند.

این کار در نگاه اول ممکن است بی‌معنی به نظر برسد، اما یک هدف جدی در پشت آن است. این شبکه تبادل داده از ارتباط یک کاوشگر بدون سرنشین پشتیبانی می‌کند که برای پرتاب در سال 2019 آماده شده است.

شرکت فضایی جدید آلمانی موسوم به "PTScientists" سالهاست که در حال برنامه‌ریزی برای ماموریت در ماه است. این شرکت با شرکت "آئودی" همکاری می‌کند و مشغول تولید و راه‌اندازی دو کاوشگر "کواترو"( quattro) برنده XPrize به ماه هستند که در سال 2019 هر دو کاوشگر، سطح ماه را بررسی می‌کنند و با دقت به سایت فرود آپولو 17 بازمی‌گردند.

در حال حاضر این شرکت با "ودافون" و "نوکیا" برای ایجاد یک شبکه ارتباطی 4G در کره ماه همکاری خود را آغاز کرده است تا ویدیوهایی با کیفیت بالا به زمین مخابره کند.

ایستگاه زمینی "ودافون" همانطور که کاوشگرها در حال جمع‌آوری تصاویر و ویدئو از مناظر مختلف ماه هستند، با آنها ارتباط برقرار خواهد کرد.

شبکه 4G از باند فرکانس 1800 مگاهرتز برای ارسال ویدئوی HD استفاده می‌کند که سپس به شرکت "PTS Scientists" در برلین متصل می‌شود.

"نوکیا" در حال ساخت ابزار فضایی شبکه است که وزن آن در کل کمتر از یک کیلوگرم خواهد بود.

شبکه 4G انرژی بیشتری نسبت به رادیو آنالوگ دارد و اجازه می‌دهد مقدار زیادی از داده‌ها بین کاوشگرها و ایستگاه زمینی انتقال یابد.

"مارکوس ولدون" از نوکیا گفت: ما بسیار خوشحالیم که "ودافون" ما را به عنوان شریک فناوری خود انتخاب کرده است. این ماموریت مهم، توسعه تکنولوژی‌های فضایی جدید برای شبکه‌های اطلاعاتی، پردازش و ذخیره‌سازی در آینده است و به پیشرفت زیرساخت ارتباطات مورد نیاز دانشگاهیان، صنایع و موسسات آموزشی در انجام تحقیقات قمری کمک خواهد کرد.

وی افزود: این کار به طور بالقوه پیامدهای فراوانی را برای بسیاری از ذی‌نفعان و بشریت به عنوان یک کل در بر دارد و ما امیدواریم که در ماه‌های آینده، قبل از راه‌اندازی در سال 2019، با "ودافون" و دیگر شرکا همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، ودافون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها