بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
‌شاعر گیلانی با تاکید بر اینکه دوبیتی های استاد گرگین پنجره جدیدی به سوی شعر شرق گیلان باز کرد، افزود: استاد رفته رفته غزل های فارسی سرود و نمونه‌های درخشانی به زبان فارسی دارد.
تدبیر24»استاد احمد گرگین، شاعر و ترانه سرای رودسری امروز بر اثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

استاد سید علی شفیعی، ادیب و شاعر گیلان در گفت وگو با ایسنا، عمر 80 ساله استاد گرگین را سراسر از عشق و ادب و عرفان دانست و اظهار کرد:استاد گرگین یک شخصیت فرهنگی داشت و سال ها زبان فارسی و انگلیسی تدریس می کرد، لذا پیوند ایشان با حوزه ادبیات عمیق بود.

وی با بیان اینکه اشعار استاد گرگین بیشتر جنبه شخصی داشت، تصریح کرد: ایشان حوزه شعر را در ابتدا با ترانه های غرب گیلانی آغاز کرد و کم کم اشعارش فارسی سرود، اما ارتباط ایشان با نسل جوان و ادبیات امروز باعث شد، سروده‌هایش از زبان کلاسیک فاصله بگیرد و به زبان نو نزدیک شود و اشعارش انسجام یابد.

شفیعی ادامه داد: استاد گرگین با زبردستی و توانمندی هرچه تمام تر در حوزه گفتار گیلکی، سرودن دوبیتی با لهجه گیلکی رودسری را جدی دنبال کرد و رویکرد ایشان عاشقانه – عارفانه بود.

این شاعر گیلانی با بیان اینکه دوبیتی های استاد گرگین خیلی زود جای خودش را در بین اهالی شعر و ادب باز کرد،گفت: سروده های استاد گرگین به شدت مورد توجه مخاطبان قرار می گرفت،زیرا دقیق،شفاف،مخیل و زیبا بود و لذا کمتر مراسم ادبی و شب شعری بود که از استاد دعوت نمی کرد، اما ایشان علاقه ای به حضور پیدا کردن در جمع نداشت.

وی با تاکید بر اینکه دوبیتی های استاد گرگین پنجره جدیدی به سوی شعر شرق گیلان باز کرد، افزود: استاد رفته رفته غزل های فارسی سرود و نمونه های درخشانی به زبان فارسی دارد‌، اما هیچ وقت آثارش منتشر نشد. شاید یکی از دلایل عدم انتشار آثار استاد، تنوع موجود در حوزه رسم الخط گیلکی و مسائل مربوط به چاپ باشد.

شفیعی، درون گرایی،حجب،ادب و عزلت نشینی را از جمله ویژگی های شخصیتی استاد گرگین دانست و اضافه کرد: داغ از دست دادن دو فرزند جوان تاثیر عمیقی بر زندگی استاد گذاشت؛ به ویژه اینکه دختر مرحومه ایشان نیز از نبوغ شعری برخوردار و انیس و مونس پدر بود.

شاعر و ترانه سرای رودسری، بی توجهی به گنجینه های گوهربار شعر و ادب در زمان حیاتشان را بلای دامن گیر فرهنگ در بین مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: استاد گرگین در دهه آخر حیاتش خانه نشین شده بود، اما متاسفانه در دوران زندگی اهالی فرهنگ، ادب و هنر به فکر آنان نیستیم و در فراغ آنان می سوزیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها