بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
هزاران تن از معترضان اسپانیایی با راهپیمایی در بارسلون خواستار جدایی استان افسانه‌ای "تبرنیه" از کاتالونیا و ماندن آن به عنوان بخشی از اسپانیا شدند! این معترضان حامی اتحاد با بی‌اهمیت جلوه دادن جنبش استقلال‌طلب کاتالونیا هدف انتقاد قرار گرفتند.
تدبیر24»هزاران معترض یکشنبه در خیابان‌های بارسلون، مرکز کاتالونیا راهپیمایی کرده و تلاش جدایی‌طلبان برای استقلال این منطقه را مورد تمسخر قرار دادند. معترضان تاکید داشتند که اگر این منطقه دردسرساز در شمال شرقی اسپانیا از کشور اسپانیا جدا شود، پس استان خیالی تبرنیه هم باید از کاتالونیا مستقل باشد.

این نام خیالی از اسامی دو استان مهم کاتالونیا شامل "بارسلون" و "تاراگونا" تشکیل شده است که در آنها کمترین میزان حمایت از جدایی‌طلبان برای استقلال از مادرید نسبت به سایر بخش‌های این منطقه وجود دارد. معترضان یکشنبه بنرهایی با شعار "شوخی بس است" و "تبرنیه عاری از پوپولیسم" سر دادند و در ادامه یک سرود ملی از این استان جعلی هم پخش شد. معترضان همچنین پرچم این استان خیالی و اسپانیا را در دست داشتند و برخی هم پرچم‌های کاتالونیا حمل می‌کردند. استان خیالی تبرنیه حتی یک رئیس‌جمهور خیالی هم دارد.

میگل مارتینز، از سازمان‌دهندگان این اعتراضات گفت: می‌خواهیم آینه اقدامات این جنبش استقلال‌طلب باشیم. می‌توانید پوچی ادعاهای آنها را درک کنید. الان زمان جدا کردن مرزها نیست بلکه زمان اتحاد در سراسر اسپانیا و اتحادیه اروپا است.

گرچه این تظاهرات حامیانی هم در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد اما حامیان استقلال معتقدند که هدف از این اعتراضات بی‌اهمیت نشان دادن مساله جدایی‌طلبی است و از تفاوت فرهنگی و هویتی و تاریخی طویل تنش میان بارسلون و مادرید ناشی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها