بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
پزشکان در یک بررسی دریافتند که داروهای اسید معده می‌توانند موجب افسردگی شوند.
تدبیر24»در بررسی‌ جدید مشاهده شد که بین مصرف نوعی از داروهای اسید معده به نام "مهارکننده‌های پروتون پمپ" و اختلال افسردگی ارتباط وجود دارد. متخصصان معتقدند این قرص‌ها ممکن است از طریق اختلال در باکتری‌های روده موجب بروز افسردگی حاد شوند.

مطالعات قابل توجهی انجام گرفته که به تاثیرات باکتری روده روی سلامت و آرامش روان و احساسات اشاره دارند. به طور مثال محققان دریافتند در موش‌های آزمایشگاهی عاری از میکروب‌ که بدن ‌آنها از باکتری‌های مفید روده محروم است علائم افسردگی، اضطراب و نارسایی شناختی وجود دارد.

از آنجایی که باکتری‌های روده از طریق تولید هورمون‌های خاص یا انتقال‌دهنده‌های عصبی، عملکرد مغز را تغییر می‌دهند جای تعجب ندارد که در برخی از مطالعات ارتباط بین اختلال‌های استرسی پس از ضایعه روانی با انواع خاصی از این باکتری‌ها مشاهده شده باشد.

به گزارش دیلی میل، اکنون محققان تایوانی در مطالعه‌ای مشاهده کردند مهارکننده‌های پروتون پمپ که به طور معمول در درمان بیماری‌های مرتبط با اسید معده تجویز می‌شوند خطر ابتلا به اختلال افسردگی را افزایش می‌دهند. این اختلال عامل اصلی از کار افتادگی در آمریکا و سایر کشورهای جهان است.

برچسب ها: تدبیر24 ، افسردگی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها