بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور خبر داد
معاون امور امور زنان و خانواده رییس جمهور پیرامون طرح پویش "ارمغان ۲" ویژه زنان زندانی جرایم غیرعمد توضیحاتی را ارایه کرد.

تدبیر24»معصومه ابتکار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح پویش ارمغان ۲  گفت: ما در دولت دوازدهم  در ارتباط با بحث حقوقی و مسایل مرتبط با احکام قضایی که برای زنان زندانی هست، سعی کردیم با یک برنامه‌ریزی و رویکرد تعاملی با دستگاه‌های مرتبط و قوه قضاییه  وارد شویم و اقداماتی را انجام دادیم.

وی افزود: یکی از اقدامات‌مان بازدید از زندان‌ها بود که از زندان زنان در کرمان  و آذربایجان غربی بازدید کردیم و انصافا  کارهای خوبی هم در این زندان‌ها در زمینه اشتغال و فضای مهدکودک ... انجام شده بود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع، برای زنان زندانی معسر تصمیم گرفتیم اقدامات خانم مولاوردی را  که با موفقیت انجام شده بود، ادامه دهیم و طرح ارمغان دو را اجرا کنیم که با همکاری سازمان زندان‌ها و ستاد دیه انجام شد و فعالیت‌های مختلفی در قالب این طرح تعریف شد و بعضی فعالیت‌ها با همکاری‌ تشکل‌ها و برخی نیز با همکاری رسانه‌ها و صدا و سیما انجام شد.

ابتکار افزود: یک کار دیگر را با قوه قضاییه شروع کردیم و آن هم حمایت از حبس‌های جایگزین یا زندان باز  بود. در بازدید از بند نسوان اراک، زنان در دوران محکومیت، در  فروش گل و گیاه کار می‌کردند که  طرح خوبی بود و ظاهرا در استان‌های دیگر هم اجرا می شود.

ابتکار افزود: زنان زندانی معسر جرایم غیرعمد، براساس برآورد سازمان زندان‌ها ۲۵۰  نفر در سراسر کشور هستند و امیدوارم براساس میزان مشارکتی که توسط مردم صورت می‌گیرد، نتیجه بگیریم.

وی یادآور شد: پویش "ارمغان یک" قبلا انجام شد و نتیجه خوبی داشت و تعدادی از زنان آزاد شدند و براساس موفقیت مرحله اول، مرحله دوم را ادامه دادیم.

ابتکار با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که محور  اصلی کارماست، مقابله با خشونت علیه زنان است، گفت: در حوزه آموزش در این زمینه یکی از محورهای مهم کار ما با آموزش و پرورش است و تفاهم نامه آن را امضا کردیم و امروز (شنبه) آن را اعلام می‌کنیم. این تفاهم‌نامه در زمینه مهارت‌های زندگی و مباحث حقوقی دختران و  مهارت‌های ارتباطی است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه لایحه‌ای داریم و  در ادامه پیگیری‌ها و هماهنگی‌هایی که با قوه قضاییه داشتیم و  داریم، خصوصا جلسات متمرکزی که برای تنظیم نهایی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت داشتیم، با رییس قوه قضاییه صحبت کردم و از ایشان خواستم که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ظلم‌هایی که به زنان می‌شود، سریع‌تر لایحه نهایی شود و از قوه قضاییه به دولت و در نهایت به مجلس برود. رییس دستگاه قضایی نیز از این موضوع استقبال کردند.

وی با بیان اینکه این لایحه مدت‌هاست که معطل مانده است، گفت: ما روی این لایحه بسیار کار کردیم  و با قوه قضاییه و دادستان‌ها و وکلا و ... بسیار صحبت کردیم و امیداریم سریع‌تر به نتیجه برسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها