بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
سنگ‌تراشان روستای بدون حصار غرب ایران، ماسوله‌ای دیگر است که در اندرون خود تمدنی شگرف دارد.
تدبیر24»روستای سنگ‌تراشان معروف به ماسوله لرستان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان واقع در 45 کیلومتری جنوب شهر خرم‌آباد است.

بافت پلکانی روستا، منازل گلی و زندگی سنتی ساکنین روستا در کنار بزرگترین دفینه مفرغی جهان و نزدیکی به آبشار زیبای نوژیان، این روستا را به یکی از روستاهای بکر و دیدنی کشور تبدیل ساخته است.

این روستا از شرق و جنوب شرقی به کوه تاف و از جنوب و جنوب غربی به کوه هشتادپهلو محدود می‌شود.

ارتفاع این روستا از سطح دریا 1250 متر است و اقلیمی معتدل و نیمه خشک دارد؛ آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در زمستان‎ها سرد و خشک است.

روستای سنگ‎تراشان، مناظر بکر و زیبا و چشم‎اندازهای طبیعی بسیار شگفت‎انگیزی دارد، این روستا از اطراف به وسیله ارتفاعات تاف و هشتادپهلو محصور شده است.

در اراضی داخل و پیرامون روستا انواع گیاهان گل زرد، بنفشه، ختمی، بابونه، آویشن، شنگ و کنگر می‎رویند؛ این گیاهان کاربرد دارویی دارند و در درمان برخی بیماری‎ها موثرند.

انواع جانوران و پرندگان مانند شغال، گرگ، روباه، خرگوش، گراز، کبک تیهو، شاهین و با قرقره از جاذبه‎های طبیعی کم‎نظیر روستای سنگ‎تراشان هستند.

آبشار وارک یکی از جاذبه‎های طبیعی و شگفت‎انگیز این روستاست؛ فضای اطراف این آبشار در بهار و تابستان از گل‎ها و گیاهان خودرو و رنگارنگ سرشار می‌شود و محیط دلپذیری برای تفریح و تفرج پدید می‌آورد.

سایت باستانی سنگ‎تراشان که در محدوده بقایای قلاع باستانی و تاریخی واقع شده، از مهمترین جاذبه‎های باستانی روستا است؛ آثار به دست آمده در این محدوده علاوه بر بقایای قلاع قدیم، سفالینه‎های باستانی و مفرغ‎هایی بوده که متعلق به تمدن کاسی‎ها است.

یافته‌های مفرغین، آهنی و به خصوص سفالین و نیز مقایسه صورت گرفته با آثار به دست آمده از محوطه‌های سرخ‌دم لری کوهدشت، تپه باباجان و گورستان باباجیان دلفان نشان می‌دهند محوطه سنگ‌تراشان طی هزاره اول قبل از میلاد و عصر آهن 2 و 3 مورد استفاده قرار گرفته است.

روستای سنگ‎تراشان از طریق خرم‎آباد، با جاده‎ای آسفالت قابل دسترسی است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها