بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
محققان دانشگاه آزاد اصفهان ربات‌های تعاملی را طراحی کرده و ساختند که با روش‌های نوین اقدام به زبات‌آموزی فراگیران زبان انگلیسی می‌کنند.

تدبیر24»مینا رییسی از محققان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا هدف از طراحی و ساخت این ربات را آموزش زبان انگلیسی با استفاده از ربات دانست و گفت: در این طرح ربات به عنوان کمک معلم در نظر گرفته شد و بر این اساس تمام برنامه‌های تعاملی را بر روی آن اجرایی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه این ربات یک ربات تعاملی است، اظهار کرد: امکان پرسش و پاسخ در این ربات دیده شده است. زبان‌آموزان باید بر اساس پرسشی که ربات از آنها می‌پرسد، پاسخ دهند و زمانی که پاسخ داده شد، نام زبان‌آموز در ربات ذخیره خواهد شد و به وی امتیاز داده می‌شود.

رییسی اضافه کرد: در این ربات تنها امتیازات مثبت زبان‌آموزان ذخیره‌سازی می‌شود و بر اساس آن درباره آنها ارزیابی صورت می‌گیرد.

این محقق ادامه داد: بر اساس امتیازات دریافت شده به زبان آموزان اجازه داده می‌شود که بازی رایانه‌ای انجام دهند. این بازی شامل اطلاعات زبان‌آموزی است که در قالب بازی به زبان‌آموزان آموزش‌های لازم داده خواهد شد.

این دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اصفهان یادآور شد: نتایجی که از تست‌های انجام‌شده به دست آمد، نشان داد که زبان آموزان استرس کمتری برای صحبت کردن به زبان انگلیسی داشتند، ضمن آنکه شرکت زبان‌آموزان در فعالیت‌های کلاسی بیشتر شد.

رییسی اضافه کرد: از آنجایی که با استفاده از این ربات، روش‌های سنتی به کنار گذاشته شد، از این رو کلاس‌ آموزشی با نشاط بیشتری برگزار می‌شود و پیش‌بینی ما این است که هر فردی برای خود این ربات را داشته باشد تا از این طریق بتواند اقدام به زبان‌آموزی کنند.

وی اتصال به اینترنت را از دیگر قابلیت‌های این ربات نام برد و اظهار کرد: این ربات در برخی موارد پاسخ سوالاتی که پرسیده می‌شود را نمی‌داند؛ از این رو می‌تواند با اتصال به اینترنت، اطلاعات لازم را از گوگل جستجو کند و در اختیار زبان‌آموزان قرار دهد.

رییسی با اشاره به نحوه تعامل این ربات با انسان، توضیح داد: این ربات به زبان انگلیسی برنامه‌ریزی شده و به سوالاتی که به فارسی به آن ارائه شود، پاسخ نخواهد داد؛ علاوه بر آن در صورت بروز اشتباهی در گفتار زبان‌آموزان، آن را اصلاح می‌کند.

صفحه نمایش که اطلاعات بر روی آن به کاربر ارائه خواهد شد

این محقق، سخت‌ترین مرحله آموزش زبان را صحبت به زبان انگلیسی از سوی زبان‌آموزان دانست و گفت: این ربات به زبان‌آموزان جرات حرف زدن را می‌دهد.

به گفته وی برنامه‌نویسی این ربات از ابتدایی‌ترین سطح تا سطوح پیشرفته است.

محقق این طرح با تاکید بر اینکه این ربات دارای حرکت است، افزود: این ربات به گونه‌ای است که در صورت صدور فرمانی برای نگاه کردن به سمت بالا و یا پایین، سر خود را حرکت خواهد داد، ضمن آنکه می‌تواند به کاربر دست دهد و به سمت راست و چپ نیز می‌چرخد.

وی با بیان اینکه این ربات در سطوح صاف قادر به حرکت کردن است، اضافه کرد: این ربات مجهز به سنسورهایی است که در صورت وجود مانع بر سر راه می‌تواند تشخیص دهد.

رییسی، ارائه سایر اطلاعات به غیر از آموزش زبان را از دیگر ویژگی‌های این ربات دانست و گفت: این ربات به عنوان مثال می‌تواند وضعیت آب و هوا و میزان دما را از طریق AP گوگل به کاربر اعلام کند.

وی همچنین از مراجعه موسسات آموزش زبان برای کاربردی کردن این ربات خبر داد.

این طرح با همکاری مینا رییسی، مریم رییسی و هادی صالحی در دانشگاه آزاد اصفهان اجرایی شده است
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها