بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
در پی رویت یک مظنون به حمله تروریستی در جزیره‌ی توریستی «مون سن‌میشل» واقع در نورماندی در شمال فرانسه، وضعیت فوق‌العاده در این ناحیه اعلام شده است.
تدبیر24»بر طبق گزارش شاهدان عینی، صبح یکشنبه فردی سوار بر یک ماشین ون به مقصد این جزیره شده و به مسافران اعلام کرده است که قصد «کشتن پلیس‌ها» را دارد. سپس از ماشین پیاده شده و پیش از رسیدن نیروهای پلیس‌ گریخته است.

 

نیروهای پلیس در منطقه به دنبال فرد مظنون هستند. منطقه بسته و ساکنان تخلیه شده‌اند

 

در پی این حادثه و با شروع عملیات ضدتروریستی پلیس، ورود وسائل نقلیه به جزیره متوقف شده و یک هلیکوپتر نیز در آسمان مشاهده می‌شود. ساکنان و توریست‌های حاضر نیز از «مون سن‌میشل» تخلیه شده‌اند.

 

جزیره «مون سن‌میشل» از سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و سالانه حدود دو میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. مطابق آخرین سرشماری سال ۲۰۱۵ این جزیره تنها ۳۳ نفر جمعیت دارد.

 

در حوالی ظهر یکشنبه مقامات فرانسوی اعلام کردند خطر برطرف شده است و منطقه مجددا به روی ساکنان و گردشگران گشوده می‌شود.

 

 

روز گذشته نیز یک جوان 25 ساله کانادایی با اتومبیل ون وارد پیاده رو شد و با کشتن 10 نفر و مجروح کردن 15 شهروند روز تلخی را برای مردم این کشور رقم زد.

 

این اتفاق در حالی رخ داد که تورونتو میزبان بلندپایه ترین مقامات امنیتی گروه ۷ کشور صنعتی است. ایرانی های بسیاری در آنجا ساکن هستند.

 

همچنین وزیر ایمنی عمومی این کشور تروریستی بودن این اتفاق هولناک را رد کرد اما رئیس پلیس تورنتو از احتمال تروریستی بودن آن سخن گفت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها