بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
نماینده مردم سبزوار مجلس با تبریک هفته معلم با انتقاد از اینکه افزایش حقوق ۵۰ درصدی برخی کارمندان در سفره معلمان دیده نشد، خواستار ارائه لایحه‌ای برای تامین اعتبار لازم به منظور پرداخت مطالبات فرهنگیان شد.
تدبیر24»حسین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تبریک هفته معلم، گفت: نامگذاری آخرین روز این هفته به نام "معلم و تکریم سازمانی" نشاندهنده لزوم حفظ شأن و منزلت معلمان در کشور و ارتقا این مقام است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: این هفته فرصت مغتنمی برای رسیدگی به وضعیت این عزیزان و بهبود شرایط اقتصادی آنان بود؛ اگر توسعه کشور موردنظر است باید به سه محور معلم، مدرسه و دانش‌آموز توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: در برخی از ادارات حقوق کارمندان 50 درصد افزایش یافت در حالیکه این افزایش حقوق در سفره معلمان دیده نشده است؛ این رفتارها باعث ایجاد نارضایتی در ملمان است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس اظهار کرد: اعتراضات معلمان و گاه تحصن آنان نشانه اعتراض به نظام نیست بلکه صدای اعتراض به بی‌عدالتی‌ها و بی‌توجهی‌ها از سوی دولت و مجلس است؛ امیدواریم توجه عملی و سازنده‌ای برای ارتقا سطح زندگی معلمان صورت گیرد.

مقصودی با اشاره به انتقادات برخی از نمایندگان به وزارت آموزش و پرورش به دلیل عدم پرداخت مطالبات معلمان، تاکید کرد: این اعتراضات بجا نیست چراکه آموزش و پرورش به معلمان 7 هزار میلیارد تومان بدهکار است؛ این مبلغ حاصل تجمیع مطالبات از سال 1388 است که به سال 1396 منتقل گردید.

وی ادامه داد: نباید عملکرد آموزش و پرورش را براساس میزان پرداخت مطالبات فرهنگیان سنجید؛ دولت باید با ارائه لایحه‌ای به مجلس اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات را تامین کند؛ با وجود حقوق ناچیز فرهنگیان در بسیاری از موارد این حق‌الزحمه ناچیز نیز با تاخیر پرداخت می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: برای تکریم فرهنگیان باید امتیازات ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود.
برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها