بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
برای قدردانی، احترام گذاشتن، ارتقای جایگاه و بررسی مسائل شغلی معلمان در تمام جوامع مختلف روزی را در تقویم تاریخ خود ثبت کرده‌اند. یونسکو روز جهانی معلم را پنجم اکتبر (١٣مهرماه) اعلام کرده اما روز معلم در ایران دوازدهم اردیبهشت ماه تعیین شده است. در این خصوص هر سال تعریف و تمجید‌های فراوانی ابراز می‌شود

تدبیر24»برای قدردانی، احترام گذاشتن، ارتقای جایگاه و بررسی مسائل شغلی معلمان در تمام جوامع مختلف روزی را در تقویم تاریخ خود ثبت کرده‌اند. یونسکو روز جهانی معلم را پنجم اکتبر (١٣مهرماه) اعلام کرده اما روز معلم در ایران دوازدهم اردیبهشت ماه تعیین شده است.

در این خصوص هر سال تعریف و تمجید‌های فراوانی ابراز می‌شود از مقایسه انسان‌سازی این قشر با رسالت مقدس انبیا گرفته تا جنبه احساسی ماجرا که فقط عشق گویای آن است. اما به نظر من معلمی فقط عشق نیست یک شغل است با تخصص منحصر به‌فرد زیرا با فکر و ذهن انسان‌ها در ارتباط است، باید مسائل و مشکلات مالی، خانوادگی و عاطفی دانش‌آموزان را چنان در نظر بگیرد تا مانع از تاثیر منفی روی کیفیت کار او در کلاس شود. تدریس ماهرانه کار هر کسی نیست، برخورد با انسان‌هایی که هر کدام شخصیت ویژه‌ای دارند بسیار دشوار است خصوصا انسانی که هم پیچیده‌ترین مخلوق طبیعت است و هم رابطه پیچیده‌تری در اجتماع خلق می‌کند که همواره غیرقابل پیش‌بینی می‌نماید.

نگاه غیرحرفه‌ای به این شغل و به‌کارگیری نیروهای موقتی تحت عنوان سرباز معلم، حق‌التدریسی، مربی پیش‌دبستان و… که از کانالی غیر از تربیت معلم و دانشگاه‌های فرهنگیان و بدون احراز صلاحیت حرفه‌ای استاندارد جذب شوند هرچند به لحاظ مالی صرفه‌جویی فراوانی برای دولت دارد اما در کنترل بحران‌های روحی، روانی دانش‌آموزان و مصون‌سازی آنها از آسیب‌های اجتماعی نقش اثرگذاری ایفا نمی‌کنند.

این شغل به دلیل تحمل استرس‌های زیاد از سخت‌ترین کارهاست. معلم همزمان باید تدریس، کنترل و حفظ آرامش، مشاوره، ایجاد ارتباط نزدیک و دوستانه با دانش‌آموزان کم انگیزه با استعداد و توانایی‌های متفاوت را انجام دهد این فشار مستمر او را مستهلک خواهد کرد. چنین بستری نقش بیمه درمانی را پررنگ‌تر می‌کند؛ بیمه‌ای که موجبات کاهش دغدغه بیمار را فراهم آورد و عاری از هرگونه تبصره و تکنیک‌های متفاوت برای گریز از پوشش‌دهی کامل باشد. شرایطی همچون صندوقی کردن، افزایش فرانشیز، کاهش سقف تعهدات و محدودیت در نوع پوشش و مفغول ماندن بازنشستگان در نهایت افت کیفیت و رضایت را منجر خواهد شد تا جایی که برخی عطایش را به لقایش می‌بخشند.

شایسته است سکانداران وزارت آموزش و پرورش با بهبود شرایط و تغییر در ارایه خدمات بیمه و درمان به عنوان یک کنش عملی، تکریم و تقدیر شایسته را از این قشر شریف و آینده‌ساز به عمل آورند.

اعتماد

برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها