بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۸۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام اعتبار او را در دنیا کم می کند، گفت: تاثیرتحریم های جدید نسبت به قبل کمتراست، چرا که در گذشته اجماعی بین المللی بین اروپا و آمریکا علیه ایران شکل گرفته بود، ولی امروزه دیگر آمریکا نمی تواند چنین اجماعی علیه ما راه بیندازد. بنابراین به هم خوردن اتحاد آمریکا و اروپا یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای ایران است.
تدبیر24»علی مطهری در گفت وگو با گروه سیاسی «خط اعتدال» درباره خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ممکن است خروج آمریکا از برجام برای ما سختی هایی ایجاد کند، ولی از نظر سیاسی و روشن شدن تکلیفمان به نفع کشور است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام آمریکا اعتبار آمریکا را در دنیا کم می کند، تاکید کرد: قطعا این مسئله در مذاکره ای که ایالت متحده آمریکا با کره شمالی خواهد داشت بی تاثیر نیست و آنها را با مشکل مواجه می کند.
این نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر بدعهدی آمریکا، خاطرنشان کرد: البته بی تعهدی آمریکا طی این سال های گذشته تاکنون هیچ وقت به این شدت نبوده است. آقای ترامپ یک پدیده خاص است که با این عهد شکنی اعتبار ایالت متحده را در دنیا کم کرده است.
مطهری بااشاره به اینکه ترامپ مذاکره درباره توان موشکی و نظامی ایران را به عنوان پیش شرط مذاکره دوباره با ایران دانسته است، خاطرنشان کرد: هیچ گاه توان موشکی و نظامی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نبوده و نیست. همانطور که امریکا اجازه نمی دهد ما درباره توان موشکی اش تصمیم بگیریم، ما هم اجازه نخواهیم داد هیچ قدرتی درباره توان موشکی و نظامی ما تصمیم گیری کند یا وارد مذاکره شود. هرچند که اتحادیه اروپا می تواند درباره مسائل منطقه ای وارد مذاکره شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که امکان مذاکره دوباره برای آمریکا با ایران وجود ندارد، گفت: مذاکره صورت گرفته ایران با ۱+۵ برای اتمام حجت با دنیا بود. ما می خواستیم حسن نیت خودمان را به دنیا نشان دهیم و بگوییم آماده ایم برای کنترل صنعت هسته ای خودمان وارد مذاکره شویم. همچنین خواستیم به آنها اطمینان خاطر بدهیم که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت بمب اتمی نیست.
این عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دنیا فهمید که ما نقض پیمان نکرده ایم و این آمریکا است که پیمان را نقض کرد و بدعهد است. بنابراین از این منظر یک پیروزی و نقطه مثبت برای ایران به دست آمده است و جایگاه ایران امروز، نسبت به قبل از برجام در دنیا ارتقا پیدا کرده است.
عضو هیات رئیسه مجلس همچنین درباره اظهارات ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی که اعلام کرده بود «خروج آمریکا از برجام تاثیر خاصی بر اقتصاد ایران ندارد»، اظهار کرد: البته من هم معتقدم که این تاثیر نسبت به قبل از برجام کمتر است، چرا که در گذشته اجماعی بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، توسط آمریکا و اروپا ایجاد شده بود. ولی امروزه دیگر آمریکا نمی تواند چنین اجماعی را علیه ما ایجاد کند به همین دلیل تحریم های جدید نمی تواند تاثیرهای گذشته را داشته باشد. بنابراین به هم خوردن اتحاد بین آمریکا و اروپا یک پیروزی بزرگ برای ایران است.
مطهری همچنین نسبت به خوشحالی تندروهای داخلی و خارجی نسبت به خروج امریکا از برجام تفاوتی قائل شد و افزود: این افراد تندروهم آزاد هستند مثل بقیه نظرشان را بگویند و اگر از این بابت خوشحالند، معتقدم تا حدی خوشحالی آنها با خوشحالی صهیونیست‌ها و سعودی ها درباره این موضوع متقاوت است.
وی تاکید کرد: تندروهای داخلی شاید خوشحالند که بالاخره از بلاتکلیفی و تعلیق و یک بام و دو هوای ترامپ بیرون آمدیم، ولی خوشحالی خارجی ها از نوعی دیگر است و قابل مقایسه نیستند.
برچسب ها: تدبیر24 ، نایب رئیس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
هردو طرف خوشحال با هم فرقی نمیکنند.هردو دشمن مردم هستند.هردو برای مصالح و منافعی خوشحالند که از این به بعد برایشان فراهم شده طرف اول اسلحه میفروشد و طرف دوم کاسبان تحریمند و خون مردم را میمکند.تعارف نکنید هردو بنام خدمت خیانت می کنند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها